Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Зірки української упаковки

Р.А. Сиротенко

05.06.2024

 

 

Незважаючи на важкий воєнний час, коли багато українських пакувальних компаній пошкоджено, а деякі зруйновано, коли деякі компанії міняють дислокацію, переїжджаючи до західних регіонів країни, у Клубі Пакувальників не було жодного сумніву щодо проведення XXVI всеукраїнських конкурсів на кращу упаковку та етикетку. Ми вважали, що це стане психологічною допомогою бійцям ЗСУ у війні проти росії.

 

Цього року конкурси «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього» були підтримані компанією «Флексорес», Українською Пакувально-Екологічною Коаліцією та компанією Coca-ColaHBCUkraine, а конкурс «Упаковка майбутнього» – ще й компаніями «ГУАЛАПАК УКРАЇНА» та «Компанія «Юнівест Маркетинг». Інформаційну підтримку забезпечив журнал «Упаковка».

 

 

Організація конкурсів 2024 року

 

Цьогоріч у конкурсах взяли участь 40 зразків упаковок та етикеток від 22 компаній із восьми українських міст. Уже вдруге в конкурсі на кращу упаковку взяли участь компанії з Латвії – з Риги та Салдуса. На конкурс «Упаковка майбутнього – 2024» було надано 32 зразки упаковки та 10 зразків етикетки, розроблених молодими дизайнерами із семи університетів та академій із п’яти міст України.

 

До складу фахового журі конкурсів «Українська зірка упаковки – 2024», «Українська етикетка – 2024» увійшли відомі в Україні та за її межами спеціалісти пакувальної справи Валерій Кривошей, головний редактор журналу «Упаковка» (голова журі); Івета Крауя, віцеголова правління Латвійської пакувальної асоціації; Дмитро Ткачук, комерційний директор компанії «Флексорес»; Регіна Сиротенко, менеджер проєктів Клубу Пакувальників; Володимир Слабий, голова УКРПЕК; Вероніка Халайджі, президент Клубу Пакувальників. А до складу журі конкурсу «Упаковка майбутнього – 2024» ще увійшли Тетяна Власова, керівник відділу маркетингу компанії «Компанія «Юнівест Маркетинг» та Владислав Гончаров, маркетолог компанії «ГУАЛАПАК УКРАЇНА», які підтримали цей конкурс як його партнери.

 


Визначення переможців

 

5 квітня 2024 р. відбулося онлайн-засідання журі. Такий спосіб не є оптимальним для проведення саме таких заходів, але іншого варіанта не було. Організатори поклалися на високий фаховий рівень і практичний досвід членів журі. Крім того, усі вони розуміються на сучасних тенденціях розвитку пакування у світі, тому їм не було важко визначати переможців, звертаючи увагу на безпечність, зручність, економічність та ефективність упаковки, її матеріали й конструкцію, переробку та утилізацію. Більшість зразків отримували близькі одна до одної оцінки. Після відвертої професійної дискусії журі визначило переможців.

 

Отже, у конкурсах «Українська зірка упаковки – 2024» та «Українська етикетка – 2024» переможцями стали:

 

ТОВ «ГУАЛАПАК Україна» – за серію пакетів зі штуцером і кришкою для корисних солодощів (1), прозорий реторт-пакет для готових страв (2) та пакет пет фуд із дизайном, створеним ШІ (3);

 

ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» – за стакан із бар’єрним покриттям «UniCup» (4) та кришку з пресованої целюлози «UniLids» (5);

 

ТОВ «Каскад» – за упаковку для новорічного подарунка – тубус «Новорічне свято» (6) та за коробку «Серце України» (7);

 

ТОВ «ПейперБег» – за пакет із кольорового паперу «ColorWell» (8);

 

ТОВ «ТАС ЕВОТЕК» – за серію готових пакетів для бренду «HOME FOOD» для корму для домашніх тварин (9);

 

ТОВ МНВП «АРІС» Лтд – за реторт-упаковку «Наїдок» (10);

 

ТОВ «ЛЕОНІКС» – за упаковку для готових страв зі спіненого поліпропілену (ХРР) (11);

 

MAAG LATVIJA, JSC (Латвія) – за упаковку для фаршу RAKVERE («РАКВЕРЕ») (12);

 

СП ТзОВ «Полі Пак» – за упаковку для страви швидкого приготування «Борщ» (13);

 

ПП «Інтегра-Груп» (компанія Intpack) – за упаковку для косметичних засобів – коробку «Flame» (14);

 

ТОВ «ДРУКАРНЯ «АБРИС ПРИНТ», підрозділ виробництва упаковки PRO100BOX – за коробку для б’юті-товарів «Sculptor Brow tinting set» (15);

 

ТОВ «АТТОЛІС» – за картонне паковання для колагену «Mialica» (16);

 

ТОВ ВПК «ВЕСНА» – за сувенірну упаковку для казахського бальзаму з 37 трав «Khan Sayat» (17);

 

ТОВ «ПЕБЕГС» – за крафт-пакет із пласкими кольоровими ручками (18);

 

PackGroup – за флакон «Глорія» 20 мл (19);

 

ПП «Виробнича фірма «ДЖЕМІНІ», ТМ Dream Pack – за банку жерстяну для дитячих магнітів ТМ Magdum (20);

 

ТОВ «МЕТАЛ-ПРИНТ» – за кришки твіст-офф 82 мм «Овочі кантрі» (21);

 

ТОВ «ВТК Полімерцентр» – за палету полімерну Е800 120×80 см (22);

 

Марія Хоменко, дизайнер – за упаковку для печива ТМ «Ласий шматочок» (23);

 

ТОВ «Технології сучасного дизайну» – за серію етикеток ТМ «Dnipro Hills» для сухих вин українського виробника ТОВ «Стоік Вайнері» (24) та серію етикеток для тушонки для ЗСУ від TCD design studio, від волонтерів – з любов’ю, від щирого серця! (25).

 


У конкурсі «Упаковка майбутнього – 2024» було визначено переможців і лауреатів у двох номінаціях. У номінації «Упаковка» переможцями стали:

 

Єлизавета Зубченко з ХДАДМ (кер. Марія Хоменко) – за дизайн флаконів для парфумів «Магія Лісу» (26);

 

Вікторія Махмудова з НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за упаковку «Єдині» (27);

 

Дарʼя Штуль з НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за дизайн серії паковань для шкарпеток ТМ «Капчурі» (28);

 

Олександра Загребельна з ХДАДМ (кер. Ольга Ганоцька) – за редизайн для упаковки бренду з догляду за волоссям «O’berig» (29);

 

Єлизавета Полуніна з ХДАДМ (кер. Людмила Литвинюк) – за дизайн для екологічного паковання «СУХПАЙ» (30);

 

Назар Погорецький із КДАДПМД ім. М. Бойчука (кер. Олександра Маковска) – за серію паковань для інструментів для виготовлення вітража «Тіффані» та мозаїки (31).

 

У номінації «Етикетка» переможцями стали:

 

Анастасія Кравчук із НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за дизайн серії етикеток для засобів для догляду за оселею ТМ «Домовик» (32);

 

Юлія Мединська з НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за серію етикеток для енергетичних напоїв «Сила» (33);

 

Валерія Рубан із НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за етикетки для серії вин «Диканька» (34).

 


Лауреатами конкурсу в номінації «Упаковка» стали:

 

Валерія Ковальська з ХДАДМ (кер. Марія Хоменко) – за паковання для термоса (35);

 

Анастасія Пальченко з НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за серію паковань «Чорно-білий турнір» (36);

 

Сабіна Левченко з НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за упаковку «Коляда іде!» (37);

 

Анастасія Кравчук із НАОМА (кер. Дмитро Стадниченко) – за дизайн серії паковань для пекарні української випічки «Піtч» (38);

 

Марія Юрко з ХДАДМ (кер. Ольга Ганоцька) – за артупаковку для жіночих парфумів «IRSEN» (39);

 

Валерія Перерва з КДАДПМД ім. М. Бойчука (кер. Олександра Маковска) – за серію паковань предметів для ароматерапії «Обряд» (40).

 

Лауреатами конкурсу в номінації «Етикетка» стали:

 

Христина Мануйлик із ЛФКДУМ ім. І. Труша (кер. Лідія Федай) – за етикетку для енергетичного напою «Струм» (41);

 

Сабіна Левченко з НАОМА (кер. Олена Батенко та Світлана Кошкіна) – за серію етикеток для мийних засобів «Посудомий» (42).

 

 

Спеціальні нагороди

 

Як і в минулі роки, партнери конкурсу встановили спеціальні призи: «Українська ЕкоЗірка» від УКРПЕК, «Українська Зірка Креативу» від Київської організації Національної спілки художників України, спеціальні нагороди від ІАЦ «Упаковка» та від Латвійської пакувальної асоціації.

 

Нагороди «Українська ЕкоЗірка» отримали компанії ТОВ «ТАС ЕВОТЕК» за екологічний пакувальний бар’єрний матеріал EVOPAK RCM, придатний до переробки як макулатура (43), та ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» за стакан із бар’єрним покриттям «UniCup» (4).

 

Нагороди «Українська Зірка Креативу – 2024» отримали ТОВ «ВПК «Весна» за упаковку для казахського бальзаму з 37 трав «Khan Sayat» (17) та ТОВ «Технології сучасного дизайну» за серію етикеток ТМ «Dnipro Hills» для сухих вин українського виробника ТОВ «Стоік Вайнері» (24).

 

Нагороди від Латвійської пакувальної асоціації отримали ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» за стакан із бар’єрним покриттям «UniCup» (4) і кришку з пресованої целюлози «UniLids» (5) та ТОВ «ГУАЛАПАК УКРАЇНА» за серію пакетів зі штуцером і кришкою для корисних солодощів (1).

 

Нагороди ІАЦ «Упаковка» отримали ТОВ «ТАС ЕВОТЕК» за екологічний пакувальний бар’єрний матеріал EVOPAK RCM, придатний до переробки як макулатура (43), та Друкарня «Вольф» за візитниці для 10 та 100 візитівок (44).

 

 

Наприкінці

 

Конкурси завершено. Переможці задоволені. 18 квітня 2024 р. на церемонії нагородження під час форуму харчової індустрії та упаковки IFFIP вони отримали нагороди переможців XXVI конкурсів на кращу українську упаковку та етикетку. Організатори підготували каталог «Всеукраїнські конкурси – 2024», до якого увійшли всі зразки упаковок та етикеток, які брали участь у конкурсах цього року. Каталог можна замовити, звернувшись до Клубу Пакувальників (club-pack@ukr.net). Клуб Пакувальників вітає всіх учасників конкурсів на кращу упаковку та етикетку 2024 р. та бажає нових творчих злетів і перемог.