Українські зірки упаковки – 2020 (нотатки з ХХІІ конкурсів)
Р.А. Сиротенко, Клуб пакувальників, м. Київ
13.06.2020
22 роки тому відбувся перший український конкурс на найкращу упаковку «Українська зірка упаковки». Відтоді в конкурсі взяли участь 3130 зразків упаковки, які представили 98 підприємств. Переможцями ставали 390 зразків упаковки, 111 з яких взяли участь у міжнародному конкурсі WorldStar Award. За правилами WPO, яка проводить цей конкурс, у ньому беруть участь переможці національних конкурсів. Так от, українські компанії за ці роки отримали 54 нагороди WorldStar Award. Минулого року його переможцями були визначені упаковки компаній «Юнівест Маркетинг», «Ізмаїльський целюлозно-картонний комбінат» та «Авентин» (рис. 1).
2020 рік – рік двадцять других конкурсів «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього». Робота з їх організації та проведення тривала три місяці. Вінцем її, як завжди, повинно було стати засідання журі, яке планувалося провести 17 березня 2020 р.
На жаль, у цей день воно не відбулося. Планету накрив спалах пандемії COVID-19. Країни позакривали свої кордони, обмежили пересування громадян. Було введено карантин і в Києві. Із 18 березня на віддалений режим роботи перейшли і колективи ІАЦ «Упаковка» та Клубу пакувальників. У таких умовах, піклуючись про здоров’я членів журі, було прийнято рішення провести засідання журі конкурсів он-лайн, 2 квітня 2020 р.
Кожен член журі мав підготовлені файли для трьох конкурсів, які містили номер упаковки або етикетки, її опис та фото, робочі картки, щоб проставляти свої оцінки. Кожному було надано поради враховувати в поданих на конкурс зразках якість та особливості пакувального матеріалу, дизайн і конструкцію упаковки, наявність допоміжних пакувальних засобів і зручність у користуванні упаковкою, її економічність, інформативність, безпечність та екологічність.
За всі 22 роки проведення конкурсу це був перший раз, коли члени журі не мали можливості тримати в руках реальні зразки, відкривати та закривати їх, розбирати їх до картонної розгортки чи досліджувати їх функціональні засоби. Тим не менш досвід та професіоналізм членів журі допоміг. Навіть у таких умовах кожен зразок упаковки та етикетки був детально розглянутий, обговорений та оцінений.
До речі, давайте дізнаємося в самих членів журі, як їм довелося працювати цього року та які відмінності в представлених на конкурс зразках вони відзначили.
Наталія Кулик, к.х.н., доцент НУХТ: «Спочатку було трохи хвилююче, оскільки в такому режимі в журі працювала вперше. Допомагав досвід, зображення зразків на екранах комп’ютерів та взаємне спілкування. Креативні, досконалі розробки, доповнені вдалими дизайнерськими рішеннями, допомогли. Майже всі переможці були вибрані більшістю голосів».
Марина Тертиця, менеджер КМКЯ: «Сьогодні я отримала велике задоволення від роботи в складі журі. Цьогоріч незвичний онлайн-формат в умовах карантину не завадив визначити переможців, за що я хотіла подякувати організаторам і всім членам журі. Для себе вкотре відмітила: українські виробники упаковки дуже круті! Кожного року дивують новою сучасною, естетичною, екологічною, функціональною упаковкою».
Дмитро Мельников, торговельний представник компанії «Гейдельберг друкарські машини Україна»: «Перш за все дякую організаторам за запрошення взяти участь у засіданні журі. Незважаючи на форс-мажорні обставини (карантин), подія відбулася он-лайн з урахуванням всіх норм та правил. Єдине, про що жалкую, це відсутність можливості подивитися на вироби в натуральному вигляді, потримати їх у руках, а також віч-на-віч поспілкуватися із членами журі».
Володимир Слабий, голова УКРПЕК: «Організація роботи журі в таких умовах була надпрофесіональною. Ми мали можливість не тільки оперативно ознайомитися із зразками упаковки та етикетки українських компаній, але й висловити свою думку та зручно заповнити робочі картки. До того ж хочу подякувати учасникам конкурсу за увагу до екологічності упаковки, можливості її повторного використання».
Вероніка Халайджі, к.т.н., президент Клубу пакувальників: «Життя вносить свої корективи в нашу роботу кожного дня. Проте технічні досягнення дають можливість їх подолати. Робота журі була продуктивною та конструктивною. Переможці були визначені майже одноголосно. Рівень української упаковки покращується щороку, а асортимент товарів, для яких виготовляється упаковка, розширюється. На мою думку, журі добре справилося зі своїм завданням, і тепер маємо переможців ХХІІ Всеукраїнських конкурсів».
Дмитро Ткачук, комерційний директор компанії «Флексорес»: «Мені здається, що журі впоралося зі своїм завданням. Швидко вийшли на зв’язок, працювали злагоджено, без технічних збоїв. На прикладі конкретних упаковок та етикеток відмічу, що український ринок живий, затребуваний та постійно еволюціонує».
Валерій Кривошей, к.х.н., голова журі, почесний президент Клубу пакувальників: «Ніколи не гадав, що доведеться організовувати та проводити засідання журі в такому режимі. Але ця сувора пандемія «нагадала», що є сучасні технології та інструменти. До того ж ми не могли відкладати визначення переможців конкурсу надовго, бо на них чекає участь у всесвітньому конкурсі WorldStar Award, який проводить WPO».
Організатори конкурсів, а це Клуб пакувальників, Інформаційно-аналітичний центр «Упаковка» та Київський міжнародний контрактовий ярмарок, зібрали на конкурси 35 зразків упаковки від 19 компаній, 17 зразків етикетки від 5 компаній та 52 роботи молодих дизайнерів із 10 академій та університетів Києва, Харкова, Львова та Дніпра. Широкою є географія й «дорослих» конкурсів. Це Київ, Харків, Львів, Дніпро, Ірпінь, Гостомель, Чернівці, Суми, Бровари, Калуш, Рубіжне, Рівне.
За рішенням журі, переможцями конкурсу «Українська зірка упаковки – 2020» за номінаціями стали:
- у номінації «Упаковка для харчових продуктів»:
- банки Round (1) компанії «Вераллія Україна» (кер. Даніель Саксік);
- банка жерстяна овальна для сухого варення (2) компанії «Букмет» (кер. Олександр Масіян);
- упаковка (обгортка) для цукерок Lady (3) брендингової агенції Goracio (кер. Євген Бондар);
- флакон «Вогняр» (4) компанії «Пак Груп» (кер. Віктор Андреєнков);
- упаковка для цукерок «Волоський горіх в молочному шоколаді» (5) компанії «Полі Пак» (кер. Тетяна Панкевич);
- реторт-пакет типу дой-пак (6) компанії МНПП «Аріс» (кер. Євген Титаренко);
- у номінації «Упаковка для напоїв»:
- пляшка для мінеральної води Karpatska Dzherelna 500 ml (7) компанії «Ветропак Гостомельський Склозавод» (кер. Павло Прінко);
- коробка для горілки Fratelli (8) компанії «Юнівест Маркетинг» (кер. Володимир Кудряшов);
- стакан для гарячих напоїв місткістю 150 мл Ideacup (9) компанії «Юнівест Маркетинг» (кер. Володимир Кудряшов);
- стакан для гарячих напоїв місткістю 350 мл To go (10) компанії «Юнівест Маркетинг» (кер. Володимир Кудряшов);
- у номінації «Упаковка для косметичних і фармацевтичних товарів»:
- упаковка для зубних імплантатів Bauers Implant (11) компанії «ВПК «Весна» (кер. Микола Чорний);
- у номінації «Упаковка для промислових товарів»:
- блістер для патронів калібрів .308 Winchester, 243 Winchester, 6.5 Creedmoor (12) компанії «ТП «Сервіс Пак» (кер. Олексій Мироненко);
- конверт з європетлею для ТМ Feidal (13) компанії «Абрис Принт» (кер. Сергій Абдурашидов);
- коробка для сувеніра-органайзера (14) компанії «Вітал Пак» (кер. Віталій Ослам);
- у номінації «Транспортна упаковка»:
- транспортна упаковка для чипсів Lay’s ТОВ «Сандора» (15) компанії «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» (кер. Геннадій Мінін);
- ящик для дистрибуції N6423-ALC (16) компанії «ВТК «Полімерцентр» (кер. Павло Бондаренко).
У конкурсі «Українська етикетка – 2020» перемогли:
- етикетка для вина «Кагор Український» ТМ Bolgrad (17) компанії «Сфера» (кер. Мар’ян Говда);
- етикетка для шампуню ТМ DOBRA (18) брендингової агенції Goracio (кер. Євген Бондар);
- етикетка для бальзаму для миття посуду ТМ Donat (19) брендингової агенції JDesign (кер. Юліан Фесенко);
- етикетка для вина «Saperavi Reserve Qvevri» (20) компанії «Технології сучасного дизайну», яка входить угрупу компаній «ГРІН» (кер. Віталій Бабаєв).
У конкурсах також були спеціальні призи.
Приз Президента Клубу пакувальників дістався упаковці для новорічного подарунка GOOD LUCK (21) компанії «Абрис Принт» (кер. Сергій Абдурашидов).
Організатор конкурсу КМКЯ нагородила своїм призом банки Round (1) компанії «Вераллія Україна» (кер. Даніель Саксік).
Журнал «Упаковка», інформаційний партнер конкурсів, нагородив призом упаковку для цукерок «Метеорит класичний з медом» (22) компанії «Прем’єр Груп» (кер. Ігор Пищев).
Партнер конкурсу компанія «Флексорес» нагородила своїми призами:
- упаковку для цукерок «Волоський горіх в молочному шоколаді» (3) компанії «ПоліПак» (кер. Тетяна Пакевич);
- реторт-пакети типу дой-пак (6) компанії МНПП «Аріс» (кер. Євген Титаренко).
Журі також визначило переможців конкурсу «Упаковка майбутнього – 2020».
Перше місце зайняла студентка НАОМА Ганна Мачинська (кер. Віталій Шостя) за серію паковань для делікатної жіночої білизни ТМ «Вона» (23). Друге місце посіла студентка ДНУ ім. Олеся Гончара Катерина Новікова (кер. Микола Храмцов) за серію упаковок для тістечок Lilu (24). Третє місце зайняла студентка КДІДПМіД ім. Михайла Бойчука Людмила Мішенова (кер. Олеся Пилипенко) за упаковку для набору для каліграфії (25).
У конкурсі «Упаковка майбутнього – 2020» у номінації «Етикетка» серед студентів переможницею стала студентка НАОМА Дарина Яцюк (кер. Віталій Шостя) за дизайн серії етикеток для соків ТМ «Ковтолк» (26).
Організатори конкурсів вітають переможців та бажають нових творчих злетів.
Усі зразки, що брали участь у конкурсі, було виставлено на сторінці Клубу пакувальників у Facebook (https://www.facebook.com/ClubPackagersOfUkraine), а організатори запросили всіх бажаючих узяти участь у голосуванні за кращу упаковку на приз глядацьких симпатій. Такою упаковкою стала банка жерстяна овальна для сухого варення компанії (2) Букмет (кер. Олександр Масіян).
Переможці ХХІІ Всеукраїнських конкурсів на кращу упаковку та етикетку