Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Скляні пляшки, банки, ампули…

09.10.2023

Знову повертаюся у свої дитячі роки, коли на моїх очах населення рідного Києва в сумках, рюкзаках або плетених авоськах, частіше у вихідний день, несло до приймальних пунктів скляні банки з-під сметани, соків та консервованих овочів, пляшки з-під молока, пива та міцніших напоїв. За банку місткістю 0,25 л давали 10 коп., за банку 3,0 л – уже 40 коп., за «молочну» пляшку 0,5 л – 15 коп., півлітрову для напоїв – 12 коп., а з-під шампанського – всі 17 коп. Такий був бізнес!

 

Часи змінилися. По-перше, в скляної тари з’явилися конкуренти – полімерні пляшки з ПЕТФ, ПП та ПЕВГ. По-друге, населення стало жити краще, залишивши бізнес зі здавання скляної тари безхатькам.

 

У той же час скляна упаковка продовжує грати значну роль для споживачів у зберіганні харчової продукції та напоїв. Але для цього їй довелося витримати потужну конкуренцію, а також зменшити свою вагу, стати міцнішою, менш енерговитратною. А головне – зменшити забруднення довкілля викидами СО2. Для цього розроблено та впроваджено численні інноваційні технології, і серед них – ніколи не здогадаєтесь, яка: використання склобою у виробництві скляних пляшок та банок. І чим більше, тим краще. На деяких виробництвах його вміст досягає 70–90 %. І тут уже приймальними пунктами минулого не обійтися.

 

Детальніше про переваги, недоліки й перспективи скляної тари та про склобій читайте в цьому номері журналу.

 

 

Дякую за розуміння та підтримку

 

Головний редактор
Кривошей В.М., к.х.н.