Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Підсумки конкурсів на кращу упаковку та етикетку

Р.А. Сиротенко, Клуб пакувальників, м. Київ

02.04.2021

2021 р. почався з приємної звістки, яка до нас долетіла з Всесвітньої організації пакувальників (WPO). Міжнародне журі конкурсу WorldStar Awards, яке цього року в складі представників 33 національних асоціацій (Україну представляла Вероніка Халайджі, президент Клубу пакувальників), що працювало в режимі онлайн у два тури, визначило переможців серед 345 зразків упаковки з 34 країн світу.

Серед переможців – упаковка «To go cup»компанії «Юнівест маркетинг» (це вже третя їх перемога) та упаковка «Вогняр» компанії Pack Group, яка вперше отримала таку нагороду. До того ж ця упаковка отримала спеціальний приз «SaveFood». На цьому приємному фоні почалася підготовка до проведення двадцять третіх конкурсів «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього».

Особливості двадцять третіх

Перемоги упаковок українських компаній у міжнародному конкурсі WorldStar Awards протягом багатьох років надихнули організаторів внести деякі нововведення до умов конкурсу «Українська зірка упаковки». На додаток до звичайних нагород у цьому році заснували два спеціальних призи: «Українська ЕкоЗірка» та «Українська Зірка Креативу». Кожен претендент на ці призи має відповідати певним вимогам. Наприклад, упаковка – претендент на приз «Українська ЕкоЗірка» повинна мати мінімально можливу вагу, позначки про роздільне збирання, сортування та утилізацію, повторно використовуватися або перероблятися на вторинну сировину. Для упаковки – претендента на приз «Української Зірки Креативу» вимогою є незвичне зображення з погляду конструкції, матеріалів, засобів користування, оригінальність логотипу, торгової марки тощо.

Члени журі будуть визначати по три упаковки – претенденти на ці призи. А вже переможців визначать професіональні дизайнери із Спілки дизайнерів України для призу «Українська Зірка Креативу» та представники всесвітньовідомих компаній – виробників харчових продуктів, напоїв та іншої продукції, які є членами Української пакувально-екологічної коаліції (УКРПЕК), для призу «Українська ЕкоЗірка».

Метою організаторів була відмова від засідання журі в онлайн-режимі та реального засідання. До складу журі включили відомих в Україні та за її межами фахівців із різних сфер пакувальної справи. Журі очолив, до речі, у 23-й раз, Валерій Кривошей, к.х.н., головний редактор журналу «Упаковка». Від організаторів до журі увійшли Марина Тертиця, менеджер КМКЯ, та Вероніка Халайджі, к.т.н., президент Клубу пакувальників. Від партнерів конкурсу – Дмитро Ткачук, комерційний директор компанії «Флексорес», Дмитро Мельников, торговий представник компанії «Гейдельберг друкарські машини Україна», та Володимир Слабий, голова УКРПЕК, а також Наталія Кулик, к.х.н., доцент НУХТ, та Віталій Шостя, академік НАМ України, професор НАОМА.

Ті, хто змагався

Конкурс «Українська зірка упаковки – 2021» зібрав 41 зразок упаковки, які представили 19 компаній із 10 міст України – від Львова на Заході до Рубіжного на Сході. Шість із них вперше взяли участь у конкурсі. Це ТОВ «Проденерго» з Харкова, ТОВ «Метал-Принт» із Дніпра, ПП «Інтегра-Груп» з Одеси та ТОВ «Видавництво Друкмайстер», ТОВ «Абіфарм», ТОВ «Інпак» із Києва.

У конкурсі «Українська етикетка – 2021» взяли участь шість зразків, представлені п’ятьма компаніями з чотирьох міст України. Вперше випробовують свої сили в конкурсі ТОВ «СП ЕККО» зі Львова та ТОВ «Інфініті трейдінг» із Києва.

Молоді дизайнери цього року надіслали на конкурс «Упаковка майбутнього – 2021» 45 зразків упаковки та етикетки. Вони представляють дев’ять університетів та академій із чотирьох міст України. З них два університети – Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського та Київський національний університет будівництва і архітектури – вперше направили роботи своїх студентів на конкурс.

Як завжди, найбільше зразків упаковки – двадцять один – надійшли на конкурс за номінацією «Упаковка для харчових продуктів», далі за кількістю надісланих зразків ідуть номінації «Упаковка для напоїв» та «Сувенірна упаковка» (по сім зразків); «Упаковка для косметичних та фармацевтичних товарів» (три зразки); «Транспортна упаковка» (два зразки); «Упаковка для промислових товарів» (один зразок).

   

Результати конкурсу


Після відвертої професійної дискусії журі конкурсу «Українська зірка упаковки – 2021» визначило переможців. Ними стали такі компанії.

 

У номінації «Упаковка для харчових продуктів»:

  • ТОВ «Проденерго», яке вперше взяло участь у конкурсі та отримало три нагороди – за упаковки для страви зручного приготування «Суп «Осінній» з лісовими грибами» ТМ «Сто пудів» 1, для набору для випікання «Капкейки з цукатами» + 3D-конструктора ТМ «Сто пудів» 2 та для насіння кіноа ТМ «Сто пудів» 3;
  • ТОВ «Інпак» (вперше в конкурсі) – за одноразовий полімерний контейнер HF LK 500 4;
  • GORACIO Branding Agency ТМ (ФОП Бондар Є.О.) – за серію упаковок DROPS для лінійки ароматизованих дропсів із сублімованого йогурту 5;
  • ТОВ МНВП «Аріс» Лтд – за пакет дой-пак із віконцем 6;
  • СП ТзОВ «Полі Пак» – за упаковку для шкварок з розмарином та ароматом трюфеля 7;
  • ТОВ «Деметра Одис» – за серію банок із ПЕТФ місткістю 3 та 5 л 8.

 

У номінації «Упаковка для напоїв»:

  • ПрАТ «Ветропак Гостомельський Склозавод» – за пляшку для коньяку Aznauri 9 та за пляшку для мінеральної води Regina 10;
  • ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг» – за паперовий стакан Soft-touch 11 та паперовий стакан Soft-feel 12;
  • ПрАТ «Вераллія Україна» – за пляшку для пива Moonea Bugel 13.

 

У номінації «Упаковка для косметичних та фармацевтичних товарів»:

  • ТОВ «Абіфарм» (вперше в конкурсі) – за серію крафтових zip-пакетів для упаковки медичних масок 14;
  • Pack Group – за флакон «Ментол» 15;
  • ТОВ «Метал-Принт» (вперше в конкурсі) – за дизайнерську колекцію TWIST OFF CAP 16.

 

У номінації «Сувенірна упаковка»:

  • ТОВ «Каскад» – за тубус «Новорічний» 17;
  • ПП «Інтегра-Груп» (вперше взяло участь) – за сувенірну коробку-скриню для елітного алкоголю 18 та коробку для упаковки пляшки вина FlatZed 19;
  • ТОВ «ВПК «Весна» – за подарунковий набір грузинського коньяку «Старий Кахеті» 20.

 

У номінації «Упаковка для промислових товарів»:

  • ТОВ «Видавництво Друкмайстер» (вперше в конкурсі) – за упаковку «Магія Borjomi» 21;
  • ПРАТ «Рубіжанський картонно-тарний комбінат» – за транспортну упаковку для пляшок малого об’єму 15×0,1 HIGHLAND FOX 22;
  • ТОВ «ВТК «Полімерцентр» – за ящик-лоток для хліба ST7616-PRO 23.

 

У конкурсі «Українська етикетка – 2021» переможцями стали:

  • брендингове агентство «JDesign» (ФОП Фесенко Ю.О.) за етикетку для будівельних матеріалів ТМ «Grizzly» 24;
  • Goracio Branding Agency ТМ (ФОП Бондар Є.О.) за серію етикеток для лінійки рідких засобів для миття посуду ТМ Маеstro 25;
  • ТОВ «Новий друк» за серію етикеток Lovare Premium Tea Blends 26;
  • ТОВ «СП ЕККО» (вперше в конкурсі) за етикетку для вина BARRIQUE виноробні Axis wine 27.

 

За рішенням журі, ТОВ «Татрафан» та ТОВ «Інфініті Трейдінг», зразкам упаковки та етикетки яких не вистачило для перемоги по одному голосу журі, нагороджені спеціальними сертифікатами конкурсів.

 

У конкурсі «Упаковка майбутнього – 2021» переможцями стали:

  • І місце – Зоряна Остапець з НАОМА (кер. Віталій Шостя) за етикетку для вина ТМ «Boyko» 28;
  • ІІ місце – Лука Шавдатуашвілі з НАОМА (кер. Віталій Шостя) за упаковку для лампи «МОЄ СОНЦЕ» 29;
  • ІІІ місце – Поліна Макаренкова з НАОМА (кер. Віталій Шостя) за серію етикеток для вина «Бойко» 30.  

 

Крім того, відповідно до умов конкурсу «Українська зірка упаковки – 2021», журі визначило три упаковки – претенденти на спеціальний приз «Українська ЕкоЗірка». Ними стали:

  • флакон «Ментол» (компанія Pack Group);
  • серія крафтових zip-пакетів для упаковки медичних масок (ТОВ «Абіфарм»);
  • одноразовий полімерний контейнер HF LK 500 (ТОВ «Інпак»).

Володаря  спеціального призу «Українська ЕкоЗірка» визначить партнер конкурсу – Українська пакувально-екологічна коаліція.

 

Журі також визначило три упаковки – претенденти на спеціальний приз «Українська Зірка Креативу». Ними стали:

  • упаковка «Магія Borjomi» (ТОВ «Видавництво Друкмайстер»);
  • упаковка для набору для випікання «Капкейки з цукатами» + 3D-конструктора ТМ «Сто пудів» (ТОВ «Проденерго»);
  • стакан паперовий Soft-feel (ТОВ «Компанія «Юнівест Маркетинг»).

Володаря спеціального призу «Українська Зірка Креативу» визначить партнер конкурсу – Союз дизайнерів України.

 

Наостанок

Усі зразки, що брали участь у конкурсі, виставлено на сторінці Клубу пакувальників у Facebook (https://www.facebook.com/ClubPackagersOfUkraine). Організатори запрошують усіх бажаючих взяти участь у визначенні найкращої упаковки. Упаковка, яка набере найбільше голосів, отримає приз глядацьких симпатій.

Особлива подяка партнерам конкурсів, якими в 2021 р. стали компанії «Флексорес», «Гейдельберг друкарські машини Україна», Українська пакувально-екологічна коаліція та Спілка дизайнерів України.

Церемонія нагородження переможців конкурсів на кращу упаковку та етикетку відбудеться 14 квітня 2021 р. о 14:00 у конференц-залі № 2 (павільйон № 1) Міжнародного виставкового центру (м. Київ, просп. Броварський, 15) під час виставки «Пак Експо» в межах Міжнародного форуму IFFIP.

Організатори конкурсів вітають усіх учасників та бажають нових успіхів і перемог.