Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

15-та Алуштинська в Києві

В.В. Халайджі, к.т.н., ІАЦ «Упаковка», м. Київ

04.10.2021

21 вересня 2021 р. в Premier Hotel Lybid у Києві відбулася XV Науково-практична конференція «Пакувальна індустрія (практика впровадження: від дизайну упаковки до пакувальних технологій та обладнання)», у якій взяли участь понад 60 фахівців із 38 компаній, так чи інакше пов’язаних із проблемами пакування. Конференція була організована Клубом пакувальників та ІАЦ «Упаковка». Цього року конференцію підтримали компанії Dow Europe GmbH, Coca-Cola HBC Ukraine, Pack Group, ТОВ «Флексорес», ТОВ «ВП Базис», ТОВ «Монопак», ТОВ «Техноком», ТОВ «Деметра Одис». Генеральним інформаційним партнером став часопис «Упаковка», а інтернет-партнером – сайт www.packinfo.com.ua.

 

Історія та статистика

 

Той, хто неодноразово брав участь у науково-практичній конференції «Пакувальна індустрія», здогадається, чому конференція з легкої руки доктора наук, професора Валентина Шерстюка отримала неофіційну назву «Алуштинська». Сім перших конференцій відбулися в затишному пансіонаті «Магнолія» в кримському містечку Алушті. І ми всі досі маємо надію, що «Пакувальна індустрія» колись повернеться в Алушту – місце, де вона народилася. Варто згадати, що крім Алушти конференцію приймали готельні комплекси «Дніпро» в Пущі-Водиці та «Княжий двір» у Княжичах, готельно-ресторанний комплекс «Шпацер» у Брюховичах біля Львова та готель Morskoy в одеській Аркадії, а тепер Premier Hotel Lybid – у Києві.

 

15 конференцій – це 960 учасників з усіх регіонів України та з дев’яти країн поза її межами. 276 доповідей, авторами яких стали 195 фахівців, серед яких 30 докторів наук, 50 кандидатів наук, 26 фахівців з інших країн. Важливою особливістю конференції є публікація повних текстів доповідей у15 збірках матеріалів конференції (а це 2305 сторінок). Усі п’ятнадцять можна було погортати на столі реєстрації учасників, а при бажанні отримати в електронному вигляді під час конференції або звернувшись в ІАЦ «Упаковка» за адресою: 02002, Україна, м. Київ, вул. Є. Сверстюка, 4-А, upakjour@nbi.com.ua; iacupakovka@ukr.net.

 

Щороку конференцію «Пакувальна індустрія» підтримують її партнери – пакувальні компанії, яких за 15 років було 27. Найбільше, 11 разів, партнерами конференції ставали компанії «Укрпластик» (нині «Евотек») та «Деметра Одис»; 9 разів – компанія Dow. Генеральним інформаційним партнером усіх 15 конференцій став часопис «Упаковка», який у 2021-му святкує 25-річчя виходу першого номера в 1996 р. На день початку 15-ї конференції вийшло друком 143 номери журналу. На майже 10000 сторінок було надруковано 2835 статей, авторами яких стали 1058 фахівців. Серед них – 181 кандидат наук, 76 докторів наук, 117 іноземних фахівців із 22 країн. За ці роки журнал співпрацював із 1030 компаніями з усього світу. За цей же час ІАЦ «Упаковка» та журнал «Упаковка» підготували до друку й видали 106 різних видань загальним тиражем понад 70 тис. екземплярів, серед яких 14 книжок і посібників. Разом із Клубом пакувальників організовано та проведено 117 конференцій і семінарів, у яких взяли участь понад 8,5 тис. спеціалістів. На цих конференціях зроблено 1273 доповіді.

 


«Пакувальна індустрія – 2021» (підготовка та особливості)

 

Кожна з конференцій «Пакувальна індустрія» мала основний напрям доповідей. Наприклад, минулого року це був «Sustainability and Industry 4.0», а в 2019 р. – «Циклічна економіка в пакуванні». 15-ту конференцію було присвячено темі «Практика впровадження: від дизайну упаковки до пакувальних технологій та обладнання».

 

Організатори конференції цього року вирішили більше уваги приділити повсякденним проблемам українських пакувальних компаній, яким для підготовки виробництва та виготовлення пакувальної продукції доводиться вирішувати безліч проблем – від розробки дизайну упаковки та вибору пакувального матеріалу до неї до підбору необхідної технології та пакувального обладнання для її реалізації. Причому розглянути ці проблемні питання було вирішено на прикладі конкретних досягнень насамперед українських компаній, запросивши до доповіді фахівців, які мають досвід практичного впровадження своїх розробок. Таким чином вдалося охопити широке коло питань, пов’язаних із діяльністю пакувальних компаній. Тут потрібно особливо наголосити на роботі програмного комітету, який достатньо часу приділив не тільки визначенню практичної тематики конференції, а й підбору фахівців для виступу. Із 13 доповідей, які увійшли до програми конференції, вісім були замовними та висвітлювати конкретні питання діяльності пакувального підприємства.

 

Ще однією особливістю конференції стала частка фахівців, які робили доповіді вперше. Якщо раніше таких було 5–10 %, а в 2020 р. виступали фахівці, відомі своїми доповідями з пакувальної тематики, то цього року 10 фахівців із 13 (тобто 77 %) на конференції «Пакувальна індустрія» виступали вперше, і це радує.

 

Як і в минулі роки, організатори приготували купу інформаційних матеріалів (збірка доповідей, журнал «Упаковка», інформаційні листки організаторів та партнерів конференції, перелік учасників конференції тощо), а також подарунок до 25-річчя виходу першого номера журналу «Упаковка» у вигляді термокружки з ювілейним логотипом. Крім того, організатори потурбувалися, щоб кожен учасник був забезпечений усім для плідної роботи, маючи час як для дискусії та запитань, так і для вільного спілкування в перервах. Подбали і про те, щоб кожен отримав сертифікат учасника, мав змогу зробити фото біля брендвола конференції, придбати літературу з проблем пакування, посмакувати каву з тістечками в перервах, смачно пообідати та взяти участь у фуршеті.

 

Як і завжди, учасників очікував сюрприз. Але про нього – наприкінці цих нотаток, адже й сюрприз відкрився в самому кінці конференції.

 


Огляд доповідей по суті

 

Конференцію відкрив із привітанням до її учасників Валерій Кривошей, ініціатор започаткування її проведення в 2007 р. та головний ідеолог з тематичної побудови кожної з конференцій.

 

Мабуть, вперше за всі 15 років конференція почалася доповіддю «Економічне підґрунтя розвитку пакувальної індустрії в Україні», яку зробила д.е.н. Галина Филюк із Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Вона показала, як пакувальна індустрія України пов’язана з економічною ситуацією в країні, та надала прогнозні дані щодо економічних показників на майбутнє і їх впливу на пакування.

 

На цьому фоні доречними були подальші виступи. Серед них – д.х.н. Павла Замотаєва з «ХГ Консалтинг» про напрями використання технологій замкнутого циклу в пакувальних процесах, Олександра Дишлевого з Dow про нові технологічні можливості переробки відходів упаковки у вторинну сировину та Петра Семка з об’єднання «Укрвторма» про ситуацію на ринку вторинної сировини та технічні й економічні проблеми її використання.

 

Важливими для оцінювання нинішнього стану українських пакувальних підприємств із погляду використання інноваційних матеріалів, технологій та обладнання, а також практики їх впровадження були доповіді фахівців українських пакувальних компаній. Серед них виступи Олени Скотаренко з «Люкс-Х» про клейові композиції для пакувальної продукції, Олени Ральченко з «Ретал Дніпро» про стратегію сталого розвитку компанії на прикладі конкретних інновацій у розвиток технологій виготовлення упаковки з ПЕТФ, Дмитра Легейди з «Пейпербег» про переваги та впровадження нових розробок компанії, і серед них – упаковки з паперу та картону, яке несе собою для споживача комфорт та естетику, Олексія Васильченка з «Камоцці» про новітні цифрові компоненти пневматичних систем пакувального обладнання та сучасні методи його діагностики, д.т.н. Івана Регея з УАД про особливості реалізації транспортування картонних заготовок у штанцювальному обладнанні, які закріплені патентами та дають можливість зменшити зупинки обладнання й підвищити його продуктивність.

 

Цілу серію доповідей було присвячено практиці впровадження новітніх методів управління виробництвом, спрямованих на підвищення якості пакувальної продукції, зменшення енергетичних і матеріальних витрат, відходів виробництва, збільшення обсягів виробництва. Серед них виступи Євгена Бондара з брендингової агенції Goracio про вплив новітніх розробок дизайну та етикетки на продаж продукції, д.фарм.н. Вячеслава Лебединця з «Аріса» про практику впровадження системи управління якістю виробництва пакувальної продукції, Гедрюса Бальніса із StockM про управління продукцією на складах клієнта та Юлії Шаповалової з Kodex про особливості захисту прав на інтелектуальну власність – розробки тари та упаковки.

 

Практично всі доповіді на конференції викликали неабиякий інтерес та цілу низку запитань. Прямі питання, відверті та розгорнуті відповіді доповідачів, жвава дискусія створили на конференції позитивну атмосферу спілкування не тільки під час засідань, але й у перервах на каву, обід та під час вечірнього фуршету.

 


На закінчення

 

Уже стало традицією вважати день проведення конференції «Пакувальна індустрія» днем професійного свята пакувальників. Саме з поздоровлення із цим святом і розпочалося неформальне засідання конференції на фуршеті. Символічно, що саме в цей день Свідоцтво та значок члена Клубу пакувальників отримав Євген Бондар, компанія якого Goracio цього року стала членом Клубу.

 

Безумовно, конференція «Пакувальна індустрія» – це можливість для зустрічі давніх професійних партнерів і для нових знайомств, де можна як поспілкуватися та обговорити сучасний стан і проблеми розвитку пакування, так і зав’язати партнерські стосунки, обміркувати напрями співробітництва.

 

Організатори конференції не залишили поза увагою партнерів, які підтримали організацію та проведення конференції цього року. Спеціальні подяки отримали компанії Dow Europe GmbH, Coca-Cola HBC Ukraine, Pack Group, ТОВ «Флексорес», ТОВ «Монопак», ТОВ «Деметра Одис», ТОВ «ВП Базис», ТОВ «Техноком».

 


Але родзинкою вечірнього фуршету став виступ Олександра Івченка, Brand Ambassador Glenfiddich із дегустацією всесвітньовідомого віскі Glenfiddich «Як отримати задоволення від віскі». Олександр не тільки знає про віскі все або майже все, але й є професійним популяризатором цього загадкового, але не менш привабливого напою, кожна пляшка якого має особливий смак. Усі присутні мали можливість почути цікавинки про віскі, продегустувати Glenfiddich 12-, 16- та 18-річної витримки, а також придбати цей чудовий напій, який уже понад 130 років виробляють на дистилерії компанії William Grant & Sons у Шотландії. До речі, Олександр Івченко є автором кількох публікацій про пакування та зберігання віскі в журналі «Упаковка».

 

Як завжди, закінчення конференції та розставання навіюють певний смуток. Але разом з тим дають надію на нові зустрічі. Отже, до зустрічі в 2022 р. на нових інформаційних заходах Клубу пакувальників.