Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

СТІЙКІ ІННОВАЦІЇ В УПАКОВЦІ ДЛЯ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ І НАПОЇВ «НА ХОДУ»

02.05.2024

Зміна законодавства та зростання споживчого попиту посилили потребу компаній і виробників у розробці екологічніших варіантів упаковки для харчових продуктів і напоїв. Багато речей, які можна використовувати в дорозі, створено з думкою про зручність, але вони не завжди є найбільш надійними.

Відповідно до звіту First Insight та Baker Retailing Center при Wharton School Університету Пенсільванії за 2022 рік, 76% опитаних споживачів очікували, що роздрібні продавці та бренди будуть більш екологічними, а 68% готові платити більше за екологічні продукти.

Далі розглянемо вплив ставлення споживачів до сталого розвитку; подивимося на інновації в упаковці для харчових продуктів і напоїв «на ходу» (зосереджуючись на продуктах, які підлягають переробці, багаторазовому використанню та компостуванню, а також на інтеграції розумної упаковки); визначимо, наскільки легко можна досягти цих цілей: наприклад, чи справді компостується полімерна упаковка «для домашнього компостування»?


Ставлення та поведінка споживачів щодо сталого розвитку

Під час дискусії «Розуміння та вплив на поведінку споживачів» на Саміті з екологічної упаковки 2022 року було піднято одне з питань: вплив сталого розвитку на громадське здоров’я та фінанси. Обговорюючи опитування Mintel Global Consumer Trends 2023, старший консультант дослідницької групи Річард Коуп (Richard Cope) сказав: «Частиною історії, яку ми бачимо з даними, є те, що стійкість стає проблемою громадського здоров’я для споживачів. Стійкість стає чимось, що завдає шкоди фінансам споживачів».

Як повідомляється, з 16 000 опитаних людей головними пріоритетами для споживачів стали зміна клімату та глобальне потепління, якість повітря та полімерне забруднення. Найпопулярнішими виборами для споживачів виявилися ті, які економлять гроші, наприклад, скорочують споживання (наприклад, одяг) і харчові відходи.

У дискусії також брала участь Ванесса Кетрін (Vanessa Catherine), старший бренд-директор із глобального сталого розвитку Procter & Gamble, яка зазначила, що споживацька поведінка має враховувати три параметри: як споживач хоче відчувати (або уникати почуттів), коли використовує категорію; як вони хочуть, щоб їх сприймали, використовуючи цю категорію; і що має забезпечити рішення.

Однак Коуп додав, що «коли справа доходить до упаковки, функціональність упаковки важливіша, ніж будь-які повноваження щодо сталого розвитку, які вона може мати».

Із цієї інформації здається, що потрібно знайти баланс між цілями компаній щодо сталого розвитку та функціональними властивостями продуктів.

 

Інновації в переробці

У липні 2022 року Costa Coffee і McDonalds співпрацювали з Roadchef, щоб спільно фінансувати схему збирання й переробки стаканів у рамках Національної схеми переробки стаканів, щоб збільшити переробку стаканів на винос по всій Великій Британії. Компанії заявили, що споживачі можуть використовувати нові блоки переробки на 30 майданчиках Roadchef, а стакани потім транспортуватимуться через Costa та оброблятимуться на підприємствах, зокрема на заводі James Cropper’s CupCycling, де вони нібито перетворюватимуться на папір та упаковку.

Національна схема переробки стаканів стверджує, що з квітня 2018 року було перероблено 169 млн стаканів, причому переробка скорочує викиди вуглецю від стаканів на 50%.

Чотири місяці потому HSMG і HB Fuller об’єднали зусилля, щоб виготовити бар’єрне рішення для одноразових паперових стаканів для напоїв, яке, як повідомляється, придатне для переробки та не містить полімерів. HSMG навів дані Science Direct про те, що підвищення рівня переробки паперових стаканів може зменшити вплив вуглецевого сліду до 40%.

З іншого боку, згідно з національним дослідженням, проведеним компанією ICM Unlimited у 2017 році, екологічна пакувальна компанія Frugalpac стверджувала: «Наше дослідження показало, що лише 10% споживачів користуються спеціалізованими об’єктами для переробки».

Компанія також заявила, що «було б непрактично розміщувати на вулиці достатньо окремих контейнерів для кавових стаканів, щоб зібрати 2,5 млрд стаканів, які використовуються щороку». Frugalpac зробив висновок, припустивши, що кінцевою метою мають бути рішення, які є масштабованими, досяжними за існуючої поведінки споживачів і використовують поточні системи збору відходів.

На цій ноті Coca-Cola Middle East випустила пляшки, які, як повідомляється, виготовлені на 100% з переробленого ПЕТФ з офіційних майданчиків Чемпіонату світу з футболу 2022 року в Катарі. У компанії заявили, що спеціальні контейнери були розміщені на майданчиках, а вболівальників та волонтерів навчали поміщати полімерні відходи, придатні для переробки, у правильні контейнери.

Верховний комітет Катару з доставки та спадщини (SC) додав, що полімерні пляшки, розділені та зібрані під час турніру, будуть перероблені та перетворені на rPET-пляшки в країні, щоб замкнути цикл.


rPET-пляшка Coca-Cola Middle East Arwa

Що стосується упаковки для харчових продуктів, інновації в упаковці для виносу призвели до розробки продуктів, які можна переробити та повторно використовувати. Однак потрібно враховувати такі проблеми споживачів, як процес повернення та гігієна (під час повернення упаковки для повторного використання).

У нашому матеріалі про Zero Waste Сафія Куреші (Safia Qureshi), засновниця компанії CLUBZERØ, яка пропонує споживачам багаторазову упаковку для доставок у магазин, на винос або гарячих і холодних поставок, сказала, що залучення споживачів було позитивним, з «95-99% повернення» упаковки.

Ще в лютому 2022 року Smurfit Kappa співпрацювала з незалежним консультантом із пакування Юозасом Баранаускасом (Juozas Baranauskas), щоб створити харчову коробку , очевидно, виготовлену з паперового мономатеріалу, який можна переробити. Коробка була розроблена для литовського ресторану Fresh Post і виготовлена з Twin Kraft Solid Board Smurfit Kappa. Вона, як стверджує компанія, вбирає мінеральні масла, щоб зберегти їжу безпечною, зберігаючи її запах і смак.

 

Інновації багаторазового використання

Що стосується інновацій багаторазового використання упаковки в 2022 році, Street Food Box співпрацює з екологічною організацією City To Sea, намагаючись зупинити забруднення полімерами й скоротити кількість одноразових полімерних виробів у харчовій системі через багаторазову упаковки на винос. Street Food Box заявляє, що упаковка виготовлена із запатентованого поліпропілену, що не руйнується, який можна витирати, гріти у мікрохвильовій печі та мити в посудомийній машині, що дозволяє використовувати його повторно.

Компанія додає, що коробка поставляється з набором екологічно чистих поліпропіленових столових приборів, багаторазовою серветкою, яку можна мити, і водонепроникним мішечком, який можна мити, для зберігання всього, причому всі предмети нібито підлягають переробці на 100%.

У жовтні компанія Coca Cola зі Швеції співпрацювала з GLACIAL bottles, щоб запустити пілотну програму для багаторазових напоїв у дорозі. Пілотний проєкт, що проходив у Стокгольмі в мінімагазині PBX, дозволив споживачам купувати або приносити власні контейнери для напоїв для наповнення, включно зі смаками брендів Coca-Cola, Fanta, Sprite, FuzeTea та Smartwater.

Компанія, що займається виробництвом напоїв, прагне зрозуміти поведінку споживачів у зв’язку з повторним наповненням тари для напоїв, а також потенціал багаторазової тари для зменшення відходів і викидів парникових газів.

Пілотний проєкт Coca Cola Sweden із багаторазового наповнення

 

Інновації в упаковці, придатної до компостування

У лютому 2022 року Kite Packaging розробила жиростійкий папір, що компостується в домашніх умовах, для пакування їжі на винос, у тому числі для обгортання їжі на ходу та коробок для доставки їжі на винос.

Фірма заявила, що обгортальний папір зроблений із паперових волокон на основі сульфітної целюлози, які, очевидно, стійкі до олій і жирів, тобто жирна їжа може міститися в паперовій обгортці без просочування рідини під час використання. Компанія також стверджує, що споживачі можуть помістити упаковку в компостні баки після використання.

Проте виникають питання щодо того, чи можна компостувати «домашню» упаковку. Дослідження, проведене Університетським коледжем Лондона (UCL) у рамках Big Compost Experiment, показало, що біорозкладну та придатну до компостування полімерну упаковку неможливо ефективно компостувати вдома.

У цьому дослідженні 9701 громадянин Великої Британії взяли участь в онлайн-опитуванні, причому 1648 з них вирішили провести домашні експерименти з компостування полімерів, придатних до компостування. Із 902 завершених експериментів із домашнім компостуванням 55% результатів показали, що предмети все ще були чітко видимими протягом домашнього компостування.

Дослідження підкреслило покращену здатність до компостування, спеціалізовані системи сортування та збирання, а також чіткішу комунікацію з клієнтами щодо процесу компостування для упаковки як сфери майбутнього вдосконалення.

У травні Zume випустила кришки для кави з формованого волокна, які, як стверджується, придатні до компостування та на 100% не містять PFAS. В Zume кажуть, що кришки розроблені з волокон бамбука, пшениці, соломи та різних трав, а також закриваються та не протікають. Нові кришки спочатку було розповсюджено у Великій Британії, Німеччині, Нідерландах, Люксембурзі, Бельгії, Скандинавії, Франції, Італії та Іспанії.

У листопаді Vegware представила лінійку коробок і столового посуду Nourish з формованих волокон, нібито сертифікованих для промислового компостування. Як повідомляється на вебсайті компанії, посуд можна використовувати для подачі холодних і гарячих (до 45°C) страв, а коробки на винос можна використовувати для гарячої їжі (до 45°C).

 

Упаковка для вуличної їжі

Майбутні плани та правила щодо упаковки для харчових продуктів і напоїв, що підлягає переробці, багаторазовому використанню та компостуванню

Однією з компаній, які планують інновації в секторі напоїв, є Coca-Cola, у планах компанії на 2023 рік – підтримка запуску схеми DRS у Шотландії. Бренд каже, що подібна схема також запланована для Англії та Уельсу з 2024 року.

Запланована на впровадження в серпні, схема вимагатиме від споживачів сплати депозиту в розмірі 20 пенсів за кожну куплену банку, скляну або ПЕТФ-пляшку, який потім буде відшкодовано при поверненні порожньої упаковки.

Ісландія стверджує, що переробила 1,2 млн полімерних пляшок за допомогою реверсивних торговельних автоматів, а її лінійки вуличної їжі Mumbai Street Co та Mexicana наразі знаходяться в паперових лотках , які повністю придатні для переробки як звичайне побутове паперове сміття. До кінця 2023 року компанія прагне запровадити упаковку, яка на 100% придатна для переробки, для продуктів харчування під власною маркою.

Costa заявляє, що її нинішній стакан на виніс (станом на 2022 рік) виготовлений на 100% із рослинних відновлюваних матеріалів, додаючи, що її майбутня одноразова упаковка для продуктів Costa міститиме в середньому принаймні 50% переробленого вмісту.

Повідомляється, що McDonalds перейшов на паперові соломинки та столові прибори, розробив нові стакани McFlurry без кришок і коробки для салатів, зроблені з картону. Відповідно до зобов’язань, викладених на його вебсайті, тепер бренд прагне, щоб до 2024 року упаковка для споживачів виготовлялася з «відновлюваних, перероблених або сертифікованих джерел і була розроблена так, щоб її можна було переробляти або компостувати».

Однак на багато майбутніх планів і цілей, пов’язаних із придатною до переробки, повторного використання та компостування упаковкою для харчових продуктів і напоїв, вплинуть перегляди Європейською комісією цілей Директиви щодо паковання та відходів паковання.

Комісія запропонувала, щоб до 2030 року 20% гарячих і холодних напоїв, 10% їжі на винос і 10% алкогольних напоїв пропонувалися в багаторазовій упаковці.

Вона також рекомендувала встановити критерії дизайну для упаковки, створити системи обов’язкового повернення депозитів для полімерних пляшок та алюмінієвих банок і підтвердити, які типи упаковки повинні бути компостованими, щоб споживачі могли викидати їх до біовідходів.

Зрештою, хоча існує багато різних факторів, які слід враховувати, наприклад, поведінку споживачів, регулювання, поточну інфраструктуру та випробування нових систем, схоже, що компанії та організації встановлюють цілі та вживають заходів, щоб стимулювати стійкі інновації для харчових продуктів «на ходу» та упаковки для напоїв.

 

Джерело: Packaging Europe