Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

РЕКОРДНІ ЦІНИ НА RPET В ЄВРОПІ

28.01.2022

За даними ICIS, в січні 2022 р. ціни як на безбарвні пляшки, так і на пластівці досягли «рекордного максимуму» для європейського ринку через тривалі виклики COVID-19 та напруженість у ланцюжках поставок.


 

ICIS каже, що ціни на пляшки після споживання в північно-західній Європі зросли понад 200 євро за тонну в січні, а ціни на пластівці зросли на 150 євро за тонну в порівнянні з груднем 2021 року. Зараз ціни на безбарвні пластівці становлять від 1600 до 1700 євро за тонну.

 

Зростання приводить ціни північно-західної Європи у відповідність до південної, центральної та східної Європи. Як повідомляється, це найвищі ціни, зафіксовані ICIS з моменту того, як вона вперше почала звітувати про цифри в 2006 році.

 

Існує кілька проблем, які ускладнюють пропозицію, попит і ціну на перероблений ПЕТ.

 

Європейський Союз (ЄС) вимагатиме, щоб ПЕТ-пляшки містили принаймні 25% переробленого полімеру з 2025 року і щонайменше 30% з 2030 року, тоді як компанії, включаючи PepsiCo і Britvic, зобов’язалися виключити всі первинні полімери з пляшок, що продаються на європейських ринках, до 2022 року. Це означає, що попит на пластівці після споживання дуже високий, але пропозиція дещо нестабільніша.

 

Глобальна криза ланцюга поставок посилюється через COVID-19, який призупинив виробництво, а також екстремальні погодні явища, затримки доставки, дефіцит транспортних контейнерів і низку заяв про форс-мажорні обставини. Президент EuPC Ренато Зелчер припустив, що «понад 90% гравців у всіх країнах-членах [ЄС] негативно вплинули на цю ситуацію», додавши, що, хоча є ознаки покращення, постачання залишався достатньо невизначеним, що деяким компаніям довелося зупинити виробництво через брак матеріалів або уникнути підвищення цін по ланцюжку створення вартості.

 

Крім того, ключові гравці європейської індустрії напоїв у грудні 2021 року опублікували заяву , в якій закликали Європейську комісію запровадити обов’язкову політику «першої відмови», щоб заохочувати систему переробки від пляшки до пляшки. Група стверджувала, що високоякісний rPET для упаковки напоїв використовувався для продуктів, що не контактують з ними, таких як іграшки та одяг, що, на її думку, є загрозою для цілей кругового циклу промисловості напоїв.

 

Існуюче законодавство ЄС, таке як Директива щодо одноразової упаковки (SUPD), також потрапило під обстріл через відсутність гармонії між країнами-членами. EUPC зазначає, що деякі країни не змогли встановити чіткі національні правила щодо одноразового полімеру і що нерівномірне розгортання загрожує фрагментації єдиного ринку. Таким чином, як компанії, так і уряди стикаються з посиленням тиску та контролю через посилення правил щодо типів упаковки, з припущеннями про недостатню підтримку для досягнення цілей.

 

Важко передбачити, як довго триватимуть ці проблеми, оскільки деякі зміни в ланцюжку поставок можуть бути постійними. ICIS визнає, що багато компаній обережно реагують «почекайте і побачите», і зміни в ситуації, можливо, не стануть очевидними до другого кварталу 2022 року.

 

Джерело: Packaging Europe