PPWR ПРИСКОРЮЄ «ПАПЕРІЗАЦІЮ».
18.07.2024
Одна з найтриваліших історій у пакувальній галузі нарешті перейшла до наступної глави у квітні 2024 р., коли Парламент ЄС і Європейська Рада погодили попередню угоду щодо Правил щодо упаковки та відходів упаковки (Packaging and Packaging Waste Regulations - PPWR).
PPWR – еволюція існуючої Директиви щодо упаковки та відходів упаковки (Packaging and Packaging Waste Directive - PPWD) – являє собою сейсмічні зрушення для всієї пакувальної галузі, оскільки це вплине на кожну компанію, яка прагне продавати на єдиному європейському ринку. Це складний законодавчий акт, який має на меті спрямовувати пакувальну галузь на десятиліття у майбутнє, показуючи, що законодавці бачать у майбутньому упаковки. І його вплив уже відчувається, оскільки ініціативні бренди роблять великий вибір щодо свого портфоліо упаковки.
Хоча поворот до майбутньої відповідності PPWR, природно, створює певні труднощі, він також відкриває багато можливостей для підприємств, які є достатньо гнучкими, щоб скористатися ними. Як наслідок, новина про угоду PPWR була особливо захоплюючою для компаній, які інвестують у виготовлення паперу.
PPWR – новий світанок для упаковки
Метою PPWR є остаточне вирішення проблеми відходів упаковки в Європі. Коротше кажучи, він прагне досягти цього шляхом встановлення поетапних цілей щодо скорочення відходів, які збільшуються кожні п’ять років, а також узгодження стандартів упаковки та переробки в країнах-членах, щоб зробити ці цілі більш здійсненними.
Щоб досягти цих цілей, вводиться низка нових обмежень і заборон, зокрема щодо пластикової упаковки. Будь-яка упаковка, що містить поліфторалкільні речовини (PolyFluoroAlkyl Substances — PFAS) — так звані «вічні хімікати», які також підлягають ретельному контролю з боку Європейського хімічного агентства, буде повністю заборонена. Крім того, одноразова пластикова упаковка для деяких свіжих продуктів також буде заборонена.
Ці заборони будуть доповнюватися заходами, спрямованими на стимулювання високоякісної переробки. Хоча точне юридичне визначення того, що таке високоякісна переробка, ще не визначено (встановлено дату 1 січня 2028 року для введення в дію нових визначень щодо ступенів якості, дизайну вказівок щодо переробки та інших деталей), текст попередньої угоди вказує на те, що пакувальні матеріали повинні бути здатні перероблятися в матеріали принаймні еквівалентної вартості.
Отже, яке відношення всі ці заходи, спрямовані проти пластикової упаковки, мають до «пауперизації»? Відповідь: ніякого. І в цьому суть.
Паперова упаковка була звільнена від усіх цих заходів, а це означає, що компанії, які переходять на паперові рішення, можуть просто повністю обійти це законодавство.
Папір – матеріал майбутнього?
Папір має багато переваг як пакувальний матеріал. Його легко переробити, і тому він має набагато вищі показники відновлення, ніж пластик. І за умови, що він виготовлений із волокон деревини з лісів, якими керують сталим способом, він є відновлюваним ресурсом. Можливо, найголовніше те, що споживачі це знають і в результаті все частіше віддають перевагу цьому матеріалу перед іншими матеріалами.
Папір справді руйнується під час переробки, оскільки волокна паперу коротшають із кожним циклом переробки, хоча останні дослідження показали, що цей процес відбувається не так швидко, як вважалося раніше. Однак, оскільки він використовує відновлюваний ресурс, який значно легше переробляти, ніж більшість пластикових виробів, паперова упаковка не підлягає жодним ринковим обмеженням.
Це робить папір лідером у змаганні за те, щоб стати пакувальним матеріалом майбутнього – принаймні на європейському ринку. Це також створює зацікавленість у наступні кілька років в інвестиціях та інноваціях, оскільки галузь прагне розширити використання паперової упаковки. Ці інновації можуть принести переваги всій пакувальній галузі та економіці в цілому. Наприклад, нові високоефективні бар’єрні покриття на водній основі можуть допомогти створити нове покоління упаковки, яка легко переробляється, і яка не знижує термін придатності продукту. Можливо навіть, що ці покриття застосовуються поза упаковкою.
Виробник гнучкої упаковки Parkside інвестував значні кошти в пошук і розробку нових бар’єрних покриттів, які покращують функціональні якості паперової упаковки, не впливаючи на її переробку. Застосували це на практиці, працюючи над обгорткою на паперовій основі, яка придатна для вторинної переробки, для бренду шоколаду Cox & Co. Цей клієнт хотів відмовитися від свого попереднього рішення з біопластику, що підлягає компостуванню, на варіант на основі паперу, який можна переробити, без шкоди для характеристик термозварювання, волого- та ароматичних властивостях упаковки.
Компанія Parkside розробила рішення, яке використовує тонкі шари покриттів на водній основі для створення гнучкого паперового ламінату, перевіреного та схваленого відповідно до режиму тестування паперу на придатність до переробки від CEPI (Confederation of European Paper Industries).
Інші прориви можуть допомогти задовольнити численні естетичні вимоги, які висувають сучасні споживачі. «Паперізація» не обов’язково означає погіршення зовнішнього вигляду упаковки – це зовсім не так. Удосконалені методи, такі як використання парового осадження алюмінієвих або металевих пігментів у чорнилі для створення перероблених металевих ефектів, стають все більш поширеними, у той час як з’являються нові лаки на водній основі, які додають тактильні ефекти до етикеток і упаковки, постійно. Існують величезні можливості для компаній, які бажають бути проактивними та використовувати ці технології до дати впровадження PPWR.
У цьому сенсі PPWR посилює виготовлення паперу кількома способами, впроваджуючи його як стандартну практику в пакувальній галузі, а також стимулюючи нові творчі інновації. Лише цього року Parkside запустила лінійку гнучких паперових матеріалів Recoflex™, яка включає металізований, напівпрозорий, високозахисний папір, папір для обгортки та відзначений нагородами морозостійкий папір — усі вони на 100% придатні для вторинної переробки в рамках поточної інфраструктури та сумісні з PPWR.
«Паперизація» вже відбулася, керуючись купівельними перевагами сучасних споживачів. Ситуація вже змінилася, і законодавці тільки зараз надолужують згаяне. Тепер у брендів є вибір – вони можуть або скористатися можливостями, які надає PPWR, або продовжувати плисти проти течії.
Джерело: Sustainable Packaging News, Parkside