Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ЕКОЛОГІЧНЕ ПАКОВАННЯ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ – ШЛЯХ ДО ЦИКЛІЧНОЇ ЕКОНОМІКИ

01.08.2024

Сучасна упаковка для харчових продуктів з одноразових полімерів є екологічною бомбою уповільненої дії для нашої планети. Мільйони споживачів щодня використовують одноразові полімерні контейнери, обгортки та пляшки для їжі, закусок і напоїв. Ця упаковка призначена для одноразового використання, а потім для утилізації. Проте полімери зберігаються в навколишньому середовищі століттями, заповнюючи сміттєзвалища та забруднюючи океани.


Кожна полімерна упаковка для харчових продуктів, яку коли-небудь використовували люди, все ще існує десь на планеті. Це шокуюча реальність, але середньостатистичний американець щороку утворює понад 200 фунтів полімерних відходів, значну частину яких становить харчова упаковка. У цій статті буде досліджено, як екологічні рішення для пакування харчових продуктів є інноваційним вирішенням багатьох проблем, з якими стикається харчова промисловість. Це покаже, як ми можемо взяти участь у переході до економіки замкнутого циклу та більш сталого майбутнього.

 

Проблеми традиційної харчової упаковки
Одноразові полімери повсюдно поширені в упаковці для харчових продуктів. Це більше, ніж просто незручність; це екологічна криза. Одноразова полімерна упаковка шкодить планеті та споживає величезну кількість викопного палива й води. Виробництво одноразових полімерних виробів вимагає ресурсів і значно сприяє викидам парникових газів. Однак проблеми тривають і після виробництва; одноразові полімерні вироби мають мінімальну можливість переробки, і сувора реальність полягає в тому, що менш ніж 10% полімерних відходів коли-небудь потрапляє на переробку. Решта йде на сміттєспалювальні заводи, звалищах, в океани та в екосистеми.

 

Традиційне пакування харчових продуктів є нестабільним. Але надія є завдяки інноваційним компаніям, які виробляють екологічно чисті матеріали та допомагають переходити до екологічно чистіших варіантів, у тому числі біорозкладних і компостованих матеріалів як альтернативи полімерним стаканчикам і лоткам, які зазвичай використовуються в ресторанах. Звичайна упаковка для харчових продуктів протягом багатьох років була гострою проблемою для захисту довкілля. Однак альтернативні пакувальні матеріали тепер можуть забезпечити перехід до економіки замкнутого циклу.

 

Як екологічне пакування харчових продуктів підтримує циклічну економіку
В ідеальній циркулярній економіці відходів просто не було б. Кожен продукт, включно з харчовою упаковкою, буде розроблений для повторного використання, переробки, перепрофілювання або компостування. Це основний принцип моделі циклічної економіки, і зараз він змінює наше уявлення про споживання, відходи та довкілля. Циркулярна економіка полягає в тому, щоб закрити цикл, щоб ресурси використовувалися якомога довше, щоб витягти з них максимальну цінність перед відновленням і регенерацією продуктів із цих матеріалів наприкінці їх терміну служби.

 

Циркулярна економіка повторює природний спосіб ведення бізнесу, де ніщо не витрачається і все має свою мету. Щодо упаковки для харчових продуктів це означало б, що харчові контейнери, коли вони вже порожні, можуть бути перепрофільовані як ящики для зберігання або навіть висаджені в саду для вирощування трав. Іншу упаковку можна компостувати в корм для рослин. Це не банальні ідеї, а інновації, які розробляються та впроваджуються сьогодні.

 

Виклики та перспективи на майбутнє
Технології, що розвиваються, обіцяють змінити індустрію упаковки харчових продуктів і привести її до більш сталої економіки замкнутого циклу. Інноваційні матеріали зроблять переробку та перепрофілювання набагато простішими й ефективнішими. Хоча повністю циклічна економіка упаковки наразі неможлива, компанії вже впроваджують циклічні принципи дизайну та процеси для збільшення замкнутого циклу переробки. Такий підхід може призвести до майже нескінченної переробки або компостування упаковки. Незважаючи на те, що попереду буде багато проблем, як-от збільшення витрат на дослідження та розробки, потенційні винагороди безцінні.

 

Джерело: Sustainable Packaging News