44-Й КОНКУРС FINAT LABEL COMPETITION 2024
03.06.2024
Конкурс FINAT Label Competition є престижною подією в галузі етикеток, і 2024 рік виявився ще одним успішним роком. Кількість заявок зросла до 236 (212 у 2023 році), а участь узяли 45 компаній і 22 країни з усього світу, що свідчить про всесвітню популярність конкурсу.
Австрія знову очолила список країн-учасниць із 45 заявками, за нею йде Греція з 24 заявками. Найбільшу кількість заявок за категоріями очолювали «Вина» (52), «Алкогольні напої» (28) та «Загальне застосування» на третьому місці (22). Кількість заявок, у яких використовується цифровий друк як один з основних процесів друку, трохи зросла – до 112.
Журі, дуже досвідчена комісія, що складалася з Тоні Уайта (Tony White, голова), Мурата Сіпахіоглу (Murat Sipahioğlu) та Стіва Вуда (Steve Wood), доповнена маркетинговим досвідом Стівена де Кліна (Steven de Cleen), знову були вражені якістю та діапазоном заявок.
Цього року кількість категорій було зменшено з 28 до 21, щоб об’єднати менш популярні категорії в загальну категорію «Загальне застосування». Це було виправдано кількістю робіт, отриманих у цій категорії. Ці зміни на додаток до модифікацій, внесених 2023 року, створили більш оптимізовану конкуренцію.
Церемонія нагородження відбулася 22 травня під час Форуму європейських етикеток FINAT в Афінах. Загалом FINAT Label Competition 2024 знову став свідченням відданості спільноти FINAT і високої якості друку етикеток у всьому світі.
Переможець конкурсу
Achertäler Druckerei GmbH & Co. KG, Німеччина для Waldulmer Art Series 2023
Це була справді вражаюча етикетка, яка привернула увагу всього журі. Цю етикетку, яка пропонує видатний візуальний ефект, було важко викинути з голови. Це надзвичайно складна етикетка для виробництва, що стає очевидним, коли ми вивчаємо графік виробництва. Тут поєднано три процеси друку (безводний офсет, ротаційний трафарет і плоский трафарет), дві техніки фінішної обробки (рельєфне тиснення та рельєфне трафаретне лакування), три системи фарб (безводний офсет, неоновий ротаційний трафарет і плоский трафаретний лак) і дві технології трафаретного друку (ротаційний трафаретний і плоский трафарет) за три проходи друку, що об’єднуються для отримання остаточного візуально видатного результату. Ефектне використання флуоресцентних фарб, підсвічування очей, брів, вій і губ глянцевим лаком створювало надзвичайну деталізацію на глибокому чорному тлі. Відтворення мазків пензля художника додає ще один вимір.
Переможці в категоріях
Переможців організовано за такими основними категоріями: «Маркетинг/кінцеве використання», «Процеси друку», «Неклейкі нанесення» та «Інновації».
Переможцем у категорії «Маркетинг/Кінцеве використання» стала компанія Marzek Etiketten+Packaging GmbH з Австрії для YUZUCELLO. Уявна простота цієї етикетки привернула увагу суддів. Щоб друкувати за цим високим стандартом, потрібен був високий ступінь контролю. Твердження «Менше — це більше із цією чудово делікатною етикеткою» було настроєм, який повторили всі судді. Для цієї етикетки було обрано сріблясту перламутрову підкладку з гладким покриттям, щоб підкреслити тиснене золотою фольгою зображення в тонкий, але інтенсивний спосіб, що підкреслює якість продукту. Рельєфні зображення числа 30 і азіатської жінки є додатковим елементом, що зацікавлює. Етикетка надрукована одним чорним кольором за технологією офсет-літо.
Нагороду в категорії «Процеси друку» отримала Achertäler Druckerei GmbH & Co. KG із Німеччини за серію Waldulmer Art Series 2023. Це видатна етикетка, яка має чудовий візуальний вплив, завдяки чому її важко забути, тому ця етикетка вразила все журі. Такий дизайн, безумовно, змусить потенційного клієнта зупинитися, щоб просто побачити вражаюче зображення на пляшці вина. Складність виробництва та контроль, необхідні для досягнення таких результатів, справді вражаючі, що стає очевидним, коли ми вивчаємо графік виробництва. Поєднання трьох процесів друку, двох методів фінішної обробки, трьох систем фарб і двох технологій трафарету дає визначний кінцевий результат. Ефектне використання флуоресцентних фарб, виділення очей, брів, вій і губ глянцевим лаком створює деталі на глибокому чорному тлі. Відтворення мазків пензля художника додає ще один вимір.
Переможцем у категорії «Неклейкі нанесення» стала Ҫiftsan Label and Packaging Company з Туреччини для Valeria Strawberry Cheesecake Crème Mains. Цю гнучку пакувальну етикетку було надруковано цифровим способом у п’ять кольорів на ламінованій металевій трубці ABL. Ефекту м’якості було досягнуто завдяки нанесенню м’якого на дотик ламінування на металеву підкладку, що додало дизайну додаткового ефекту. Ефекту лінзи було досягнуто шляхом застосування прозорого тисненого лаку в зонах бренду продукту та «crème mains», що також допомогло підкреслити зображення та назву продукту. Вивернутий назовні дуже дрібний шрифт надзвичайно розбірливий і містить інструкції щодо використання продукту.
У категорії «Інновації» часто пропонуються нові способи вирішення очевидних проблем у багатьох галузях промисловості за допомогою технології етикеток. Цьогоріч настала черга медичної галузі. Нагорода була присуджена Germark SA з Іспанії за PULSERA SANITARIA RFID. Цей зручний RFID-браслет для здоров’я був створений у відповідь на вимоги медичних закладів, які вимагали можливості відстежувати пацієнта на будь-якому етапі від моменту його входу в медичний заклад до його остаточної виписки. Браслет, розроблений для зручності пацієнта, містить дві вкладки DOGBONE RFID, які можна зчитувати зі 100%-ю надійністю на будь-якому етапі медичного чи адміністративного проходження. Однією з головних переваг підвищення ефективності є оптимізація лікарняних ресурсів приблизно на 20%. Він був надрукований за технологією струменевого друку Domino в один колір за один прохід.
Нагорода журі
Спеціальна нагорода журі була присуджена Eltronis Specialty & Security Printing із Румунії за «Seek the Images». Судді обрали цю етикетку завдяки її унікальності в галузі етикеткування. Такі зображення називаються автостереограмами та були створені Томом Баччеї в 1991 році. Приблизно в той час було опубліковано серію дуже популярних книг під назвою «The Magic Eye Books», яка незабаром посіла перше місце в списку бестселерів Нью-Йорка. Книги складалися із серії горизонтально надрукованих 2D-зображень, які при перегляді за певних умов створюють ілюзію 3D-зображення. Перегляд 3D-зображення може бути складним завданням, але з практикою це можливо. Саме ця функція змусить потенційного клієнта зупинитися та спробувати візуалізувати 3D-зображення на пляшці вина, що привертає увагу. Етикетка була надрукована за допомогою флексографії чорнилом CMYK за три проходи.
Джерело: Infopack