COCA-COLA РІЗКО СКОРОЧУЄ ОБСЯГ СВОЇХ ОБІЦЯНОК ЩОДО ПОЛІМЕРІВ
18.12.2024
Coca-Cola скорочує свої цілі щодо сталого розвитку упаковки, що викликало обурення активістів-екологів, пише Джордан Валінскі (Jordan Valinsky) для CNN.
Компанія – виробник напоїв, яку тривалий час критикували за те, що вона є одним із найбільших у світі виробників полімерних відходів, цього тижня змінила свої «добровільні екологічні цілі». Тепер вона прагне використовувати від 35% до 40% перероблених матеріалів у своїй упаковці до 2035 року, що є різким скороченням від попередньої цілі в 50% до 2030 року.
Coca-Cola пояснила в пресрелізі, що її «еволюція базується на досвіді, отриманому протягом десятиліть роботи в галузі сталого розвитку, періодичної оцінки прогресу та виявлених проблем».
Coca-Cola також змінює свою мету переробки. У 2018 році Coca-Cola оголосила, що до 2030 року хоче переробити полімерний еквівалент кожної пляшки, яку вона випускає у світ. Цю мету скорочено до «забезпечити збір» від 70% до 75% пляшок і банок, що надходять на ринок щороку, без вказівки конкретного кінцевого терміну.
Забруднення одноразовими полімерами залишається серйозною проблемою. Недавній звіт Minderoo Foundation показує, що компанії виробляють рекордні обсяги полімерів, незважаючи на заявлені зусилля щодо підвищення екологічності. Полімерні вироби є проблемою, тому що вони виготовляються з полімерів, отриманих із небезпечного викопного палива.
«Ми, як і раніше, віддані створенню довгострокової стійкості бізнесу та отриманню соціальної ліцензії на діяльність завдяки нашим еволюційним добровільним екологічним цілям, — заявила в пресрелізі Беа Перес (Bea Perez), виконавчий віцепрезидент зі сталого розвитку та стратегічного партнерства компанії Coca‑Cola. – Ці виклики є складними та вимагають від нас ефективнішого та результативнішого розподілу ресурсів і співпраці з партнерами, щоб забезпечити тривалий позитивний вплив».
У відповідь екологічна група Oceana розкритикувала Coca-Cola за її «недалекоглядні, безвідповідальні» зміни, які «варті широкого засудження її клієнтами, її співробітниками, її інвесторами та урядами, стурбованими впливом полімерів на наші океани та здоров’я».
«Нові та слабкі обіцянки компанії щодо переробки не вплинуть на загальне використання полімерів, — сказав у заяві Метт Літтлджон (Matt Littlejohn), старший віцепрезидент зі стратегічних ініціатив Oceana. – Інвестори Coca-Cola та уряди в усьому світі повинні звернути увагу та вжити заходів, щоб притягнути компанію до відповідальності».
На початку цього року Coca-Cola випустила нові пляшки для всіх версій газованих напоїв Coca-Cola (тобто без цукру, дієтичних, оригінальних тощо), виготовлених на 100% із перероблених полімерів. Компанія підрахувала, що нові пляшки зменшать використання полімерів у її ланцюжку поставок у США на 83 млн фунтів, що еквівалентно 2 млрд пляшок.
Екологічна організація Break Free from Plastic у 2023 році шостий рік поспіль назвала Coca-Cola найбільшим полімерним забруднювачем у світі . Кількість відходів становила 33 830 із 537 719 одиниць полімерних відходів, перевірених некомерційною організацією в 40 країнах, причому пляшки Coca-Cola були найпоширенішим предметом, який викидали, часто в громадських місцях, таких як парки та пляжі.
У заяві Break Free from Plastic зазначено, що «останній крок Coca-Cola — це майстер-клас із «зеленого відмивання», відмова від раніше оголошених цілей повторного використання та вибір наводнити планету більшою кількістю полімерних відходів, які вони навіть не можуть ефективно збирати та переробляти».
Джерело: CNN