Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

УПАКОВКА МОЖЕ ДОПОМОГТИ У ВИРІШЕННІ ВЕЛИКОЇ ПРОБЛЕМИ

06.12.2021

У момент, коли понад 190 світових лідерів і тисячі представників уряду, бізнесу та громадян приєдналися до COP 26, WPO попереджає про важливість упаковки для зменшення викидів парникових газів, що утворюються через харчові відходи.


Третина всієї продукції, що виробляється у світі (близько 1,3 млрд т), втрачається, що щорічно коштує світовій економіці близько 940 млрд доларів США. Це дорівнює 4,4 млрд т викидів CO2 . Крім того, витрачається на понад 1 млрд т їжі більше, ніж передбачалося раніше, що становить 10% усіх викидів парникових газів.

 

З результатів COP 26 ясно, що національні лідери знаходяться під тиском, щоб зробити необхідні кроки для скорочення викидів, мобілізації коштів та стимулювання адаптації та стійкості. Країни також просять досягти амбітних цілей щодо скорочення викидів до 2030 року.

 

«Нещодавно WWF (World Wide Fund for Nature) та роздрібна мережа Tesco опублікували звіт «Пригнана до відходів – глобальна втрата їжі на фермах» ( https://wwf.panda.org ). За оцінками, щороку в усьому світі залишається нез’їденими близько 2,5 млрд т їжі. Це приблизно на 1,2 млрд т більше порівняно з встановленими оцінками в 1,3 млрд т, що витрачаються щороку. Ці нові оцінки вказують на те, що з усієї вирощеної їжі приблизно 40% залишається нез’їденою ( раніше оцінювали 33%)», – пояснює президент WPO П’єр Пієнар.

 

Хороша новина полягає в тому, що 25% цієї витраченої їжі можна зберегти, використовуючи кращу упаковку. Як? Застосовуючи науку та технологію упаковки, щоб зробити харчові ланцюги більш ефективними і, як наслідок, краще захищати продукти та зменшувати втрати та відходи їжі. «З екологічної точки зору, втрачена їжа відповідає за 8% глобальних викидів парникових газів (ПГ). Якби харчові відходи були країною, вони були б третім за величиною викидом ПГ після США та Китаю», – продовжує П’єр. І додає: «Упаковка може відігравати важливу роль у мінімізації харчових відходів на початку ланцюга створення цінності, щоб можна було запобігти відходам у домогосподарствах».

 

«Уникнення харчових відходів є важливою проблемою упаковки, яку виробники харчових продуктів, виробники, власники брендів, роздрібні торговці та споживачі повинні краще розуміти. Без відповідних інтуїтивно зрозумілих функцій дизайну упаковки, яка відповідає цілям, їжа потенційно може бути втрачена на всьому шляху ланцюга поставок до споживача», – коментує Неріда Келтон, віце-президент WPO з питань сталого розвитку та збереження їжі.

 

В рамках своєї діяльності в цій галузі, WPO підтримує «Міжнародний день поінформованості про втрати харчових продуктів і відходи» відзначається 29 вересня. Під час святкування WPO підтверджує ідею про те, що найбільш інноваційна та інтуїтивно зрозуміла упаковка Save Food використовує особливості дизайну, які можуть утримувати та захищати, зберігати, продовжити термін придатності, легко відкривати та повторно запечатувати, забезпечуючи зручність для споживача та контроль порцій; при цьому досягаючи глобальних цілей екологічної упаковки.

 

Можливості для дизайну упаковки для мінімізації харчових відходів можуть також включати кращу комунікацію або спілкування щодо контролю порцій, маркування дати, продовження терміну придатності, захисту, можливості повторного запечатування та відкривання, розміру порції, інформації про безпеку/свіжість харчових продуктів, інформацію про варіанти зберігання та покращену комунікацію на упаковці.

 

WPO багато років працює над проблемою харчових відходів і роллю, яку відіграє упаковка, і оскільки організація розробила спеціальну категорію нагород за інноваційний та інтуїтивно зрозумілий «Дизайн упаковки, що зберігає харчові продукти» на щорічній премії WorldStar Packaging Awards. Як пояснює Неріда Келтон: «Спеціальна нагорода «Упаковка, яка економить їжу» покликана підняти важливу роль упаковки в зменшенні харчових відходів і, отже, зменшити загальний вплив продукту на навколишнє середовище, а також відзначає компанії, які розробляють інноваційну та екологічну упаковку, яка мінімізує втрати харчових продуктів. і харчових відходів, подовжує термін зберігання та покращує постачання харчових продуктів. Українська упаковка також відповідає світовим стандартам. Так в конкурсі 2021 року в номінації «Упаковка, яка економить їжу» перше місце виборола упаковка «Вогняр» української компанії Psck Group.