Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

«Пакувальна індустрія» повертається до Києва

04.12.2025

4 листопада 2025 р. в конференц-залі «Едісон» київського готельного комплексу «Турист» відбулася 18-та за рахунком конференція «Пакувальна індустрія», яку організував та провів Клуб Пакувальників за інформаційної підтримки журналу «Упаковка». Конференція зібрала фахівців із 54 компаній, в тому числі з Польщі та Японії. Серед них 55 % — власники, перші керівники та їх заступники, що підтверджує високий рівень заходу. Завдяки цьому його учасники отримали можливість поділитися досвідом, розглянути, обговорити та разом подумати, як реалізувати в Україні стійкі, функціональні й високоякісні пакувальні інноваційні рішення з турботою про здоров’я людини та обережним ставленням до довкілля.

 

Підготовка конференції та її особливості

Головним завданням організаторів стало обрання теми конференції, яка мала згуртувати учасників українського пакувального ринку для вирішення актуальних проблем розвитку упаковки в Україні в період оборони від російського ворога. Консультації, спілкування та обговорення з колегами привели, як показав хід самої конференції, до правильного рішення. Головну тему означили як «Упаковка в аспекті сталого розвитку в умовах війни», і вона охопила весь ланцюжок проблем розробки, створення й виробництва тих пакувальних матеріалів та упаковки, які відповідають базовим принципам сталого розвитку. Це дало змогу на панельних дискусіях розглянути основні питання за трьома напрямами функціонування й розвитку сучасної пакувальної індустрії:

• технологічні інновації в межах сталого розвитку;
• сталий розвиток та законодавчі норми;
• тренди та майбутнє упаковки.

 

Не менш складною, але важливою та необхідною стала робота з підбору й залучення фахівців для виступів. Але і з цим організатори впоралися. Згоду виступити, розглянути й донести позиції своїх компаній із багатьох проблемних питань сталого розвитку пакувальної індустрії надали як відомі та досвідчені в Україні та світі фахівці, так і їх молоді колеги. Так було сформовано програму конференції, яка містила 14 доповідей і цього разу заздалегідь не тільки відправлена зареєстрованим учасникам, але й розміщена в мережі для ознайомлення — таким чином запрошуючи до участі тих, хто дізнався про неї вперше.


Як і на попередніх заходах, організатори підготували для кожного учасника пакет інформації: друкований журнал «Упаковка» № 5 за 2025 р., інформацію про Клуб, матеріали від партнерів конференції, лист із запитом стосовно вимог Регламенту (ЄС) 2025/40 для напрацювання проєкту Закону України «Про паковання та відходи паковання», а також збірку повних текстів доповідей, що є нашою традицією, нашою особливою повагою до учасників, які з її допомогою мають можливість вдома глибше ознайомитися з досягненнями колег. Крім того, було підготовлено й деякі інші інформаційні напрацювання.

 

Одним з елементів сталого розвитку упаковки є обережне та безпечне ставлення до довкілля. Продовжуючи традицію минулорічної конференції, на прохання Клубу Пакувальників студенти Харківської державної академії дизайну і мистецтв під керівництвом професора академії Олега Векленка підготували виставку плакатів «Сортуємо упаковку — зберігаємо довкілля», якою акцентували проблему поводження з відходами упаковки в Україні.


Для учасників конференції також було підготовлено виставку з 25 стаканчиків для кави з унікальним дизайном, кожен з яких присвячений певному регіону України. Ця серія була розроблена фахівцями компанії «Укрнафта» спільно з Військовою школою «Боривітер», а виготовлена компанією Univest, членом Клубу Пакувальників у межах проєкту «Добрий ранок, Україно!». Цей проєкт — не просто про каву, а про мистецтво, яке об’єднує всю країну. Ця серія стала символом пам’яті, тепла й любові до кожного українського міста. Дизайн кожного стаканчика нагадує, що Україна має тисячі облич, але єдине серце. У межах цього проєкту «Укрнафта» розпочала збір 4 млн гривень для підтримки Військової школи «Боривітер», яка вже підготувала понад 32 тис. військових.

 

На конференції
Відкриваючи захід, Валерій Кривошей, к.х.н., ініціатор створення Клубу Пакувальників у 1997 р. та її почесний президент, від імені всіх учасників конференції подякував воїнам Збройних сил України за їхню мужність, хоробрість та відвагу при захисті від російського ворога та можливість зібратися й провести конференцію «Пакувальна індустрія». Хвилиною мовчання присутні вшанували пам’ять тих українських захисників та захисниць, які загинули. «Вічна пам’ять! Слава Україні! Героям Слава!» — пролунало в повній тиші.

 

На початку конференції до її учасників звернулася Вероніка Халайджі, к.т.н., президент Клубу Пакувальників. Вона привітала учасників та зробила наголос на Регламенті (ЄС) 2025/40 про упаковку та відходи упаковки, прийнятому Європейською Комісією, та Законі України «Про матеріали і предмети, призначені для контакту з харчовими продуктами», який вступив у силу 19 листопада цього року.


Враховуючи відсутність на сьогодні в Україні закону про упаковку та відходи упаковки, діяльність українських виробників пакувальних матеріалів та упаковки, особливо у сфері експорту, стає проблемною. Бо саме такий закон мав би адаптувати основні положення Європейського Регламенту: зменшення відходів, повторне використання упаковки, екологічний дизайн, використання вторинної сировини. Одним словом — сталий розвиток. Саме тому ми запропонували говорити про упаковку в аспекті сталого розвитку в умовах війни.

 

Наприкінці виступу Вероніка Халайджі повідомила про рішення нагородити відзнакою Клубу Пакувальників компанію «Укрнафта» за створення унікального дизайну паперового стакана, що комунікує зі споживачем та поєднує патріотизм, культуру й сучасний підхід до пакування. Це проєкт, де дизайн, добро та сила єдині.

 

Вероніка Халайджі побажала всім учасникам конференції плідної роботи, цікавих дискусій, нових знайомств та приємного спілкування.

 

Робоча програма заходу розпочалася з розгляду технологічних інновацій у межах сталого розвитку, які впроваджують українські пакувальні компанії. Про це говорили у своїх доповідях Тетяна Власова, директор департаменту маркетингу фабрики Univest («Впровадження цілей сталого розвитку на виробництві паперової упаковки: кейс фабрики Univest»), Денис Пригодій, к.т.н., заступник директора ТОВ «ТАС ЕВОТЕК» («Інноваційні гнучкі пакувальні матеріали — ваш шлях до сталого та функціонального паковання»), Олександр Александров, директор представництва Dow Europe в Україні («Тенденції у використанні вторинних полімерів у гнучкому пакованні»), Олег Громоляк, менеджер продуктів ТОВ «Модерн Пак» («Стільниковий картон як екологічна заміна полімерам у захисному пакованні»), та Олександра Романенко, директор з якості ТОВ «МОНОПАК» («Сталий розвиток крізь призму культури харчової безпеки у виробництві упаковки»).


Наступною дискусійною панеллю конференції стала її основна тема: сталий розвиток та законодавчі норми, до якої входили й питання нового Регламенту (ЄС) 2025/40 про упаковку та відходи упаковки. Ці питання розкрили у своїх доповідях Володимир Слабий, голова виконавчого комітету Української Пакувально-Екологічної Коаліції («Вимоги до сталого розвитку упаковки та рециклінгу її відходів у зв’язку з прийняттям Регламенту ЄС 2025/40»), Павло Замотаєв, д.х.н., директор ПП «ХГ Консалтинг» («Проблема відходів упаковки. Досвід з-за океану для українців»), Вячеслав Лебединець, д.фарм.н., заступник директора з якості ТОВ МНВП «Аріс» Лтд («Перевірка придатності до переробки упаковки для харчових продуктів у системі RecyClass»), Тетяна Костюченко та Сергій Сноз, к.б.н., наукові співробітники ДП «Науковий токсикологічний центр імені академіка Л.І. Медведя МОЗ України» («Правові та організаційні засади забезпечення безпечності матеріалів і предметів, призначених для контакту з харчовими продуктами»). Усі доповіді викликали велику увагу й численні запитання. Учасники почули змістовні відповіді, прояснивши для себе майбутні кроки, які потрібно зробити кожній пакувальній компанії на шляху до сталого розвитку в пакувальній індустрії.

 

Третя панельна дискусія про тренди та майбутнє упаковки, пакувальні матеріали, технології та обладнання, нові проєкти, які розроблені та впроваджуються на українському пакувальному ринку, і підготовку кадрів для пакувальної галузі містила виступи Ясуто Сато, представника Uchida Yoko Global Co., Ltd., «Мегатрейд» («Цифрове висікання та паковання малих і середніх тиражів: рішення Uchida AeroDieCut»), Томаша Заграєка, менеджера CMConsulting («Стандартизація та оптимізація флексографічного виробництва в поєднанні із цифровізацією колірних зразків»), Віктора Єгорова, д.т.н., заступника директора з наукової роботи Інституту прикладних систем управління НАН України («Роботизація процесів пакування: світові тренди, стан в Україні, розрахунок ROІ»), Iвана Регея, д.т.н., зав. кафедрою НУ «Львівська політехніка», та Наталії Кулик, к.х.н., доцента НУХТ («Підготовка кадрів для пакувальної та поліграфічної галузей у реаліях сьогодення»). Усі доповіді викликали велике зацікавлення в присутніх, які своїми питаннями та коментарями доповнювали обговорення.

 

Наприкінці конференції виступила Вероніка Халайджі, к.т.н., президент Клубу Пакувальників, із доповіддю «Клуб Пакувальників як центр інформаційної підтримки розвитку українських пакувальних компаній», запропонувавши присутнім бути активнішими в інформаційних заходах Клубу Пакувальників (участь у конференціях і конкурсах, підтримка молодих пакувальників, передплата журналу та придбання спеціалізованої літератури, участь у міжнародних виставках тощо).


Під час перерв на каву учасники конференції обговорювали поточні виклики, ділилися досвідом, домовлялися про співробітництво. Час минув швидко й надав можливість використати набуті знання в плануванні своєї подальшої роботи.

 

На завершення Вероніка Халайджі подякувала генеральним партнерам заходу компанії Univest і представництву Dow Europe GmbH та її партнерам: компаніям «Аріс», «ТАС ЕВОТЕК», «МОНОПАК», УКРПЕК, «Мегатрейд», CMConsulting, «Флексорес», Coca-Cola HBC Ukraine, вручивши подяки за підтримку конференції.


Організатори вдячні партнерам та учасникам за небайдужість до питань стійкого розвитку українського паковання в такий важкий для всіх нас час.

 

До зустрічі наступного року!
Всі, хто з різних причин не мав змоги відвідати конференцію особисто, має можливість замовити та придбати матеріали:
• відеозапис конференції;
• збірку доповідей у pdf-форматі;
• презентації доповідачів.
Замовляйте за тел. +38 067 232 32 15 (Viber, WhatsApp) або e-mail: upakjour@upakjour.com.ua.