«Пак Експо» повертається
В.В. Халайджі, к.т.н., Р.А. Сиротенко
27.07.2023
21–23 червня 2023 р. в Міжнародному виставковому центрі в Києві Київський міжнародний контрактовий ярмарок зібрав експонентів харчової та пакувальної індустрії в межах форуму IFFIP 2023. За часи свого існування виставка «Пак Експо» стала головною подією для всіх фахівців галузі, найбільш актуальним та ефективним інструментом для роботи в секторі B2B як для провідних гравців пакувального ринку, так і для початківців, відображенням тенденцій не тільки в Україні, але і в багатьох інших країнах світу. Виставка «Пак Експо» визнана Міжнародною асоціацією виставкової індустрії UFI та Конфедерацією організаторів пакувальних виставок COPE.
Події на «Пак Експо – 23»
Учасники виставки «Пак Експо – 23» представили на своїх стендах технології та обладнання для виробництва пакувальних матеріалів, тари й упаковки, дозування, фасування продукції та закупорювання тари, а також саму тару й упаковку, пакувальні матеріали, поліграфічну продукцію, етикетки, матеріали та обладнання для їх виробництва.
Організатори виставки доклали максимум зусиль, забезпечуючи безпечну роботу учасників і відвідувачів виставки. На щастя, повітряних тривог під час виставки не було, і фахівці могли повністю зануритися в роботу. Так, кількість експонентів, порівняно з довоєнним часом, була меншою. Проте серед більш ніж 50 компаній значна частка представляла північні та східні регіони України, які постраждали від нападу росії або й досі перебувають під щільним вогнем окупантів.
Так, на виставці було представлено продукцію польської компанії Plast Box, яка до війни мала потужне виробництво полімерної упаковки в Чернігові. Підприємство в Чернігові було зруйноване, але головна компанія прихистила українських працівників та їх родини і надала їм робочі місця на своїх виробництвах у Польщі. Продовжуючи активно працювати на українському ринку, польська компанія й надалі забезпечує своєю продукцією українських виробників харчової, лакофарбової та іншої продукції. Керівництво компанії впевнене в нашій перемозі та вже розглядає плани відбудови виробництва в Чернігові.
Підвищений попит у відвідувачів виставки мала також продукція харківської компанії «Пебегс» – пакети з крафт-паперу. В європейських країнах паперові пакети для покупок майже повністю замінили полімерні аналоги. І українські бренди, торговельні мережі, незважаючи на війну в країні, теж дотримуються європейських тенденцій.
Паперові пакети як для покупок, так і для хлібобулочних виробів було представлено і на стенді компанії «Конві-Пак». До речі, саме ці пакети вибороли перемогу у XXV конкурсі «Українська зірка упаковки».
Привертала увагу своїм дизайном екологічна та багаторазова подарункова упаковка ТМ «Джеміні», теж учасник і переможець XXV конкурсу «Українська зірка упаковки», постійно збираючи біля стенду компанії багато відвідувачів виставки. Сподіваємося, що це потенційні замовники.
Представляла свою продукцію на виставці і компанія «Полімерцентр» з Києва, ще один переможець XXV конкурсу «Українська зірка упаковки». Її полімерний ящик з ізотермічним контейнером є володарем WorldStar Award 2023, а серія ящиків для логістики – переможцем конкурсу «Українська зірка упаковки – 2023». На виставці компанія знайшла не тільки нових замовників, але й партнерів, компанію Sigfox Ukraine, разом з якими планують удосконалити свою продукцію та перетворити полімерні палети на SMART-палети, які можна відстежувати протягом п’яти років без необхідності заміни елемента живлення. Побажаємо успіхів у втіленні сучасних світових трендів в українське виробництво.
Виробник паперових стаканів та одноразового посуду компанія «Вольф» активно пропонувала свою різноманітну продукцію відвідувачам. Яскравий стенд, співробітники у футболках з національною символікою професійно та переконливо розповідали про переваги своєї продукції, залучаючи все нових і нових замовників.
Давно знані на пакувальному ринку України компанії «Спецтехоснастка», «Жокей Україна Трейдинг», «Ароніс Кодінг-Системи», «Домінанта», «Євроджет», «Фолсаж» та інші пропонували свою традиційну продукцію й новинки ринку.
Редакція журналу «Упаковка» та Клуб пакувальників теж взяли участь у форумі. На стенді було представлено новинку: друге, україномовне, видання книги Валерія Кривошея «Упаковка в українських реаліях». Книгу можна замовити за посиланням http://www.upakjour.com.ua/knizhkova-policzya/knigi/packaging-in-ukrainian-realities.
Біля стенду Клубу пакувальників завжди було багато відвідувачів. Багато хто приїхав на виставку знайти нових постачальників паковання, відновити давні зв’язки. А не знайшовши цього на виставці, всі прямували за інформацією та консультацією до Клубу пакувальників. Фахівці Клубу й редакції журналу допомагали порадами, інформацією, контактами. Адже ми весь час контактуємо з виробниками, знаємо ситуацію на багатьох виробництвах і, звісно, допомагаємо налагодити контакти між виробниками продукції та упаковки.
Клуб продовжує проводити щорічні заходи, знаходячи все нові, іноді комбіновані, шляхи їх реалізації. Не винятком є і щорічні конкурси «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього».
Церемонія нагородження переможців конкурсів
У другий день виставки відбулася урочиста церемонія нагородження переможців всеукраїнських конкурсів на кращу упаковку та етикетку 2023 р. «Українська зірка упаковки», «Українська етикетка» та «Упаковка майбутнього», які організовує Клуб пакувальників і Київський міжнародний контрактовий ярмарок.
Церемонія розпочалася врученням нагород Всесвітньої організації пакувальників (WPO) українським компаніям, які здобули перемогу в конкурсах 2022 та 2023 рр. Нагороди отримали компанії «Аріс» та «Інпак» за перемогу в міжнародному конкурсі на кращу упаковку WorldStar Awards 2022 та компанії ВТК «Полімерцентр» і PackGroup за перемогу у WorldStar Awards 2023.
У XXV конкурсах взяли участь 45 зразків упаковок та етикеток від 26 компаній із 13 українських міст. Вперше в конкурсах на кращу упаковку та етикетку взяли участь іноземні компанії з Польщі, Туреччини та Латвії.
Призи та дипломи переможців були вручені представникам 16 компаній з України. Три нагороди за біорозкладний пакет для сипких продуктів, придатний до компостування, отримала компанія «Авентин»: приз та диплом за перемогу в конкурсі; приз «Українська ЕкоЗірка» від Української Пакувально-Екологічної Коаліції; приз глядацьких симпатій (213 позитивних відгуків із 783 поданих). Дві нагороди – за серію упаковок ТМ Ardema для аромадифузора та упаковку для подарункового набору узбецького ігристого вина «Salute» – отримала компанія «Весна» з Дніпра.
Приз «Українська зірка креативу» від Секції плаката та графічного дизайну Київської організації Національної спілки художників України буде передано компанії Mondi BZWP з Польщі за упаковку для квітів оригінальної, незвичної форми та конструкції, яка привертає увагу споживача. Призи Латвійської пакувальної асоціації (безкоштовна участь у конкурсі The best packaging of Latvia) було вручено компанії «Джеміні» за банку жерстяну для новорічного подарунка та друкарні «АБРИС ПРИНТ» за упаковку для засобів для догляду за бровами. Спеціальні нагороди ІАЦ «Упаковка» було вручено компанії «ТАС ЕВОТЕК» за упаковку для продукції The British Snacks Co, компанії «Татрафан» за серію патріотичних упаковок для цукерок і брендинговій агенції «JDesign» за етикетку для латексної фарби Deos.
Медалі та посвідчення переможців конкурсу «Упаковка майбутнього» отримали Марія Вишневська, Аліна Ткаченко та Влада Багрова з Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури (керівники Олена Батенко та Світлана Кошкіна), Христина Мануйлик із Львівського коледжу декоративного і ужиткового мистецтва імені Івана Труша (керівник Лідія Федай), Єва Денисенко та Анастасія Коваль з Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара (керівник Микола Храмцов). Всього в цьому конкурсі було представлено 41 зразок упаковки та 22 зразки етикетки з десяти університетів та академій із п’яти міст України.
На завершення церемонії президент Клубу пакувальників Вероніка Халайджі висловила подяку та нагородила спеціальними дипломами компанії, які підтримали проведення конкурсів: Windmöller & Hölscher, «Флексорес», «Гейдельберг друкарські машини Україна», Coca-Cola HBC Ukraine та Українську Пакувально-Екологічну Коаліцію. На завершення вона подякувала всім учасникам за участь у конкурсах і побажала успіху та нових перемог.