Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

INTERPACK 2023

В.В. Халайджі, к.т.н.

07.06.2023

Для тих, хто займається пакуванням, у період з 4 по 10 травня на планеті було лише одне місце, де варто було бути: Interpack у Дюссельдорфі. Під лозунгом «Ласкаво просимо додому» виставка зустрічала відвідувачів з усього світу, перевершивши очікування експонентів. Найбільший та найактуальніший у світі пакувальний захід, об’єднавши галузь на глобальному рівні, знову встановив рекордні стандарти.

 

Протягом семи днів фахівці пакувальної справи на 2807 стендах демонстрували свої технологічні можливості й креативність інноваційних розробок пакувальних матеріалів та упаковки, технологій та обладнання для їх виготовлення.

 

Приблизно 143 тис. фахівців із 155 країн, дві третини з яких прибули з-за кордону, відвідали стенди Interpack 2023. Найбільша кількість відвідувачів були не лише з європейських країн, але також із Індії, Японії та США. Близько 75 % із них – це керівники середнього або вищого рівня. Спеціалісти побачили численні імпульси розвитку пакувальної індустрії, новітні ідеї й конкретні бізнес-угоди, які будуть реалізовані протягом наступних років.


Трансформація як можливість розвитку
Беручи до уваги поточний розвиток пакувального ринку, величезні виклики, а також іще більші можливості, виставка Interpack у 2023 р. виявилася однією з найважливіших у своїй історії. Потреба в автоматизації, бажання діяти стабільно та змінені споживчі звички – все це веде до трансформації пакувальної продукції.

 

Стратегічна орієнтація Interpack 2023 була зосереджена на чотирьох гарячих темах: циркулярна економіка, управління ресурсами, цифрові технології та безпека продукції, які знайшли конкретне вираження в численних інноваціях. Виставка, яка традиційно була ключовим наріжним каменем інноваційного циклу пакувальної індустрії та суміжних галузей переробної промисловості, цього року також більш ніж виправдала цю традицію.

 

Усі аспекти сталого розвитку були головними темами Interpack 2023. Експоненти представили передові технології та цілісні концепції, які враховують ефективність і стійкість по всій виробничій лінії виготовлення пакувальної продукції. До багатьох рішень, які відзначили на Interpack 2023 світову прем’єру, входили безліч пакувальних матеріалів у всьому їх розмаїтті. Лише в цьому сегменті було представлено понад 1000 експонентів, що стало новим рекордом.

 

Інформаційна програма
Interpack 2023 – це не лише бізнес, але й платформа контенту для пакувального сектора, як живого, так і цифрового. Загалом у телевізійній студії Tightly Packed було зроблено 50 доповідей, присвячених пакуванню, а завдяки таким прямим трансляціям було створено додаткову видимість та охоплення найпопулярніших тем і тенденцій. Лише під час виставки до студії зателефонували приблизно 200 тис. глядачів.

 

Spotlight Talks & Trends Forum привернув увагу відвідувачів протягом усіх семи днів, зосереджуючись на семи темах, серед яких, зокрема, логістика, циркулярна економіка, багаторазова упаковка, цифрові технології, безпека продукції та електронна комерція. Програму спільно представили Interpack 2023, dfv Conference Group і PackReport.

 

Багато уваги привернули інші спеціальні пропозиції, такі як Interpack Start-up Zone, спільний стенд Co-Packing, церемонії нагородження, «SAVE FOOD Highlight-Route» з новими підходами до боротьби з глобальними втратами їжі та відходів і новий захід «Жінки в упаковці». Особливий ажіотаж під час цієї прем’єри викликали приблизно 200 жінок, які обмінялися адресами та створили нові мережі під час Interpack 2023.

 

Україна на Interpack 2023
Незважаючи на війну в Україні та труднощі, пов’язані з ускладненням нормальної роботи підприємств, логістики, фінансовими проблемами, пакувальний сектор України був представлений на Interpack 2023 трьома компаніями. Це машинобудівне підприємство «Базис», яке вже не вперше демонструє своє обладнання відвідувачам Interpack. Для компанії це вже друга виставка, яка показала, що зацікавленість відвідувачів українським обладнанням дуже велика. Представник компанії Інна Начкебія розповіла про обладнання компанії, яке повністю відповідає сучасним вимогам. Компанія під час виставки отримала багато запитів від потенційних замовників. Усі ми сподіваємося, що компанія «Базис» за результатами роботи на виставці отримає нових замовників, і українське обладнання буде працювати в різних куточках світу.

 

На виставці була також представлена машинобудівна компанія «Станко-Груп», яка вже понад 15 років займається розробкою та виготовленням ліній фасування рідкої харчової й побутової продукції, закупорювального та етикетувального обладнання.

  

Відомий український start-up Releaf (технологія виготовлення паперу з опалого листя) також був представлений цього року на Interpack. У грудні 2022 р. команда розробників отримала грант від Європейського Союзу і починає будівництво підприємства у Франції. Олександр Соболенко, головний виконавчий директор Releaf Paper, розповів про проєкт: «Станом на сьогодні папір Releaf Paper виробляється тільки в Україні. Ми співпрацюємо з двома фабриками, по одній на заході та сході України. Поки що виробництво не є системним, а відбувається на запит клієнтів. Фактичні обсяги незначні, однак загальна потужність, гарантована нашими підрядниками, складає приблизно 5 тис. т на рік. Під час виставки Interpack ми провели декілька сотень зустрічей, а серед наших відвідувачів були представники таких відомих компаній, як Nestlé, Procter&Gamble, Subway, McDonalds, Lego. Всі вони були зацікавлені нашим проєктом».

 

На питання про результати роботи на Interpack 2023 Олександр сказав: «Найбільший інтерес Releaf Paper викликає в країнах Західної та Північної Європи. Близько половини всіх відвідувачів представляли німецькі компанії, досить багато – Австрію, Швейцарію, Нідерланди та Велику Британію. Ну і, безумовно, Францію, де розміщено наш R&D центр і де розпочато будівництво фабрики з виробництва целюлози з опалого листя. Ми сподіваємося отримати нові замовлення та підписати дистриб’юторські контракти з потенційними кандидатами, з якими мали змогу познайомитися особисто під час виставки».

 

На пресстенді, розташованому біля північного входу на виставку, разом із часописами з усього світу було представлено спеціальний англомовний випуск журналу «Упаковка». Редакція зібрала в цьому випуску статті про діяльність Клубу пакувальників від початку повномасштабного вторгнення росії та розповіді керівників українських пакувальних компаній про роботу підприємств у цей нелегкий час.

 

Заходи WPO
Всесвітня пакувальна організація (WPO), членом якої є Клуб пакувальників – асоціація пакувальників України, провела на виставці низку своїх заходів. Так, 6 травня в конгрес-центрі виставки відбулася урочиста церемонія нагородження переможців WorldStar Award. 448 зразків упаковки із 41 країни було подано на конкурс 2023 р., з яких 228 було визнано переможцями. Від України в конкурсі цього року нагороди отримали компанія PackGroup за косметичний флакон «Frost» у категорії «Охорона здоров’я та особиста гігієна», «Компанія «Юнівест Маркетинг» за двостінний стакан для гарячих напоїв Merry Christmas у категорії «Напої» та ТОВ «Полімерцентр» за термобокс з ізотермічним контейнером у категорії «Транспорт». Оголошуючи українських переможців, генеральний секретар WPO Йоханес Бергмайр наголосив: «Сьогодні саме завдяки Україні Європа може спокійно жити й працювати, а українські пакувальники, незважаючи ні на що, працюють, виготовляють продукцію високої якості, яка отримує нагороди у міжнародних конкурсах».

 

7 травня відбулося засідання Ради директорів WPO, на якому було заслухано звіт президента П’єра Пієнара, фінансовий звіт генерального секретаря, повідомлення від керівників груп маркетингу, сталого розвитку та освіти. Також відбулися вибори нового президента WPO, на яких президентом одноголосно було обрано Лучіану Пеллегріно (Бразилія). Лучіана Пеллегріно працює в пакувальній промисловості з 1996 р. Вона має понад 26 років досвіду роботи на посаді керуючого директора пакувальної асоціації в Бразилії, ABRE, а також понад 20 років досвіду роботи в WPO. Лучіана Пеллегріно стане першою жінкою, яка очолить WPO. У листопаді 2023 р., під час другого засідання правління WPO, Лучіана Пеллегріно також оголосить повну виконавчу команду, яка працюватиме з нею в 2024–2026 рр. Звертаючись до пакувальників всього світу, Лучіана Пеллегріно сказала наступне: «Усе, що я роблю, повинно мати значення для мого розуму, але особливо для мого серця. Я вірю в позитивний вплив Всесвітньої пакувальної організації на світову спільноту пакувальників для подальшого її розвитку».


Наприкінці
Сім днів виставки пролетіли як один день. Усі учасники, отримавши велику кількість запитів і контактів, надихнувшись зустрічами з давніми друзями, роз’їхалися підбивати підсумки, опрацьовувати нові зв’язки та готуватися до наступної виставки 7–13 травня 2026 р.