Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Папір, картон, гофрокартон…

Валерій Кривошей, головний редактор

07.04.2023

Упаковка з паперу, картону та гофрокартону міцно увійшла до нашого повсякденного життя. Важко уявити пакування харчової та промислової продукції без використання паперових пакетів та мішків, пачок і коробок із картону, ящиків із гофрокартону. Сьогодні навіть контейнери та піддони виготовляють із спеціальних видів гофрокартону.

 

Нині це потужний сектор пакувальної промисловості, частка якого на різних регіональних ринках займає від 30 до 50 % загальної структури упаковки в розрахунку на одиницю ваги. Його щорічне зростання вже багато років становить від 2,0 до 3,5 %. За прогнозами, таке зростання ринку збережеться й у найближчі роки. Вже сьогодні упаковка з різних сортів картону щорічно використовується у світі в обсязі 24,2 млн т, а з гофрокартону – 180–185 млрд м2.

 

Незважаючи на свою традиційність і давню історію, вся ця упаковка продовжує активно розвиватися, користуючись попитом у споживачів. Процес її «народження» починається з виробництва деревини й целюлози, продовжується виготовленням паперу, картону та гофрокартону, а завершується операціями друку й лакування, штанцювання та оздоблення, фальцювання та склеювання, або навіть термічним зварюванням заготовок у певну конструкцію.

 

Україна завжди славилася своїми виробництвами паперу, картону та гофрокартону. Перше виробництво паперу на її території з’явилося в середині XVI ст. на Львівщині, у містечку Буськ. Відтоді у всіх регіонах України створювалися та розвивалися десятки й сотні дрібних, середніх і великих підприємств з виробництва паперу, картону, гофрокартону та упаковки із цих матеріалів. На жаль, основну сировину – целюлозу – доводиться імпортувати і працювати переважно на макулатурі. Це обмежує можливості українських підприємств у виготовленні високоякісного паперу, хромового картону. До того ж використання макулатури з пофарбованої упаковки із залишками клею або упакованої продукції, а також макулатури з друкарської продукції (книжки, журнали, газети, плакати тощо) несе ще одну біду. Така макулатура може містити шкідливі для здоров’я людини речовини.

 

«Друге дихання» широкому використанню картонної упаковки відкрила електронна комерція, яка не тільки набирає обертів, але й активно «позичає» в супермаркетів значну частку продажів, забезпечуючи надійне транспортування продукції, тривале її зберігання та легку переробку на вторинну сировину.

 

Дякую за розуміння та підтримку
Валерій Кривошей