Польський ринок упаковки
Мацей Налеч, Santander Bank Polska S.A., Польща
09.12.2022
У всьому світі пакувальний сектор вважається одним із найбільш стійких до економічних потрясінь. Польський сектор упаковки не є винятком. Пакувальній промисловості вдалося уникнути втрат продажів протягом першого року пандемії COVID, а також певною мірою покращити маржу. Минулого року продана продукція пакувальних компаній, розташованих у Польщі, зросла безпрецедентними темпами на понад 21 % у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року, що стало найвищим показником із 2006 р. Незважаючи на значне зростання бази витрат, де середня ціна на полімери, які використовуються в пакувальній промисловості, зросла в середньому на 84 %, а на целюлозу – приблизно на 45–55 %, на ринку спостерігався високий попит на пакувальну продукцію в номінальному вираженні. Зростали також її продажі як на внутрішньому ринку, так і на експорт. Єдиною тріщиною в цій дуже позитивній картині було постійне прискорення темпів зростання бази витрат. Це стало особливо очевидним на межі ІІІ і IV кварталів 2021 р.