Українська етикетка для вина останньої чверті ХХ ст.
О.М. Мікула, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, м. Київ
02.02.2022
(Продовження. Початок у журналі «Упаковка», 2021 р., № 6, с. 52–55)
Початок історії виноградарства і виноробства сягає далеко до Різдва Христового. Систематизовані знання з агротехніки культури винограду ми зустрічаємо в працях карфагенського агронома Магона (V ст. до Р. Хр.). До цього часу виноградарство й виноробство не полишають сфери діяльності людини. Змінюються засоби агротехніки, захисту від хвороб та шкідників, технології виготовлення вина, але сакральність таких понять, як виноград і вино, не зникає із свідомості людства (рис. 1).
Ознака прогресу – новий дизайн життя. Поганого дизайну не буває, як і не буває чорної ікри другого сорту. Буває відсутність смаку, а це катастрофа. Коли невибагливість напівдикої публіки призвела до засмічення їх життєвого простору різним непотребом, що блищить на сонці, але не є золотом, що мерехтить усіма кольорами веселки, але не є доказом культури й витонченого смаку, тоді творче начало в людині звернулося до пізнання навколишнього світу, накопичення знань у різних галузях діяльності та досвіду їх застосування, створення спеціальних шкіл для підготовки новітніх спеціалістів для всіх напрямів творчого розвитку людства. Дизайн як творча діяльність людини завжди відображає рівень розвитку суспільства з його образотворчим і науковим потенціалом, наявність демократичних свобод і прадавніх культурно-етнічних традицій.
Для ознайомлення з даним матеріалом потрібно передплатити журнал або статтю