Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Інвестиції, інновації та європейська якість

03.12.2021

ТОВ «Татрафан» – один із головних виробників гнучких пакувальних матеріалів, упаковки та пакетів в Україні. Це спільне підприємство двох провідних міжнародних компаній: АТ «Хемосвіт» (Словаччина) і Rani Plast Group (Фінляндія). Його виробничі потужності розміщено в Луцьку.
Починаючи з 2017 р. підприємство з багаторічним досвідом (упродовж двох десятиліть компанія працювала під брендом «Теріхем») залучило € 5 млн інвестицій, значно розширивши свої виробничі потужності. Про подальший розвиток компанії, нові можливості у виготовленні полімерної упаковки та сучасні тенденції її розвитку говоримо з керівником департаменту продажу Лілією Пінчук та менеджером з продажу Вадимом Морозюком.

 

– Розпочнемо із загального. Які тренди у виготовленні упаковки переважають сьогодні на українському ринку полімерної індустрії? В якому напрямі рухається галузь?
Лілія: Галузь гнучких пакувальних матеріалів та упаковки з них активно розвивається, оскільки сьогодні будь-які харчові продукти упаковуються у відповідний матеріал, особливо, зважаючи на пандемію COVID-19. Серед незмінних трендів – гарантія збереження, безпека упакованої продукції та екологічність упаковки. Наша компанія активно рухається в цих напрямах. Ми вивчаємо всі запити замовників, вони надсилають нам «сигнали» від споживачів, які хочуть отримати безпечну і для себе, і для довкілля упаковку.
Вадим: Ми переконуємо своїх клієнтів використовувати упаковку з мономатеріалів, які підлягають 100%-й переробці. Так, сьогодні досить багато різної упаковки, матеріал якої виготовляється з рослинної та мінеральної сировини, але її вартість доволі висока, а термін зберігання продукції та бар’єрні властивості – менші.

 

 

– Розкажіть про маркетингову функцію упаковки. Наскільки важливу роль відіграє зовнішня обгортка продукту для його успішних продажів?
Л.: Вона відіграє максимальну роль під час запуску нового продукту, оскільки споживачі ще не знають його і тому в першу чергу звертають увагу саме на обгортку. У цьому разі твердження про те, що упаковка «продає», працює на 100 %. Окрім того, якщо виробник продукції вносить якісь зміни в її склад, то це також обов’язково відображається на упаковці. Таким чином вона виконує не менш важливу інформаційну функцію, яка паралельно є й рекламною, привертаючи увагу покупця чимось новим. Загалом, усі ми знаємо, що, зайшовши до магазину, намагаємося придбати щось яскраве та гарне.
В.: Зі свого боку ми гарантуємо та забезпечуємо замовникам якісний друк, щоб вони могли максимально ефективно донести своїм покупцям необхідну інформацію.

 

 

– Ваша компанія виготовляє пакувальні матеріали, упаковку та пакети, охоплюючи широкий сегмент: від бакалії та молочних продуктів до санітарно-гігієнічних виробів і непродовольчих товарів. Розкажіть про переваги вашої продукції. Чому виробникам варто співпрацювати саме з «Татрафаном»?
Л.: Ми – європейська компанія. Одна з небагатьох на полімерному ринку України. Усі наші сировинні матеріали: плівки, фарби, клеї – європейської якості. У нас нове та сучасне обладнання: ламінатори, друкарські, пакеторобні та різальні машини. Підприємство також має студію додрукарської підготовки, ми самі виготовляємо цифрові кліше. Окрім того, «Татрафан» обладнано станцією змішування фарб, що дає змогу виготовляти кожну партію максимально однаково, оскільки фахівці підбирають фарбу, виводять формулу, яка використовується і під час наступних аналогічних замовлень. Тобто маємо повний цикл виробництва.
До того ж наша компанія дуже «гнучка» в роботі з клієнтами, нам довіряють багато потужних українських виробників, маємо партнерів і за кордоном.
В.: Також ми надаємо сервісну підтримку уже після виконання замовлення. При будь-яких проблемах з плівкою, налаштуванням пакувальних машин тощо ми максимально швидко забезпечуємо технічну підтримку. Розуміємо, що наші клієнти мають свої зобов’язання перед іншими, тому оперативно реагуємо та вносимо необхідні корективи.

 

 

– Як на підприємстві контролюють якість матеріалів та упаковки і чому важливо дотримуватися найсуворіших стандартів?
Л.: Наша компанія сертифікована за трьома міжнародними системами управління ISO. Йдеться про ISO 9001:2015 (система управління якістю), ISO 14001:2015 (система екологічного управління) та ISO 22000:2018 (система управління безпечністю харчових продуктів). Щороку в нас відбуваються аудити для підтвердження сертифікатів за цими системами та аудити від замовників. Ми відкриті, тому вони завжди можуть прийти та подивитися на наше виробництво зсередини, перевірити, яких вимог ми дотримуємося. Якість нашої продукції підтверджується деклараціями відповідності на кожен тип плівки та протоколами міграції. До кожної партії продукції ми додаємо сертифікат якості, в якому описані основні властивості продукту.
В.: Дотримуватися найсуворіших стандартів – це наш обов’язок перед замовником. Він так само зобов’язаний перед кінцевим покупцем та повинен надати йому якісний продукт у найкращому пакувальному матеріалі.

 

 

– Сьогодення вимагає від упаковки збільшення термінів зберігання продукту. Чи має «Татрафан» власні рішення у відповідь на такий запит? Наскільки це складне завдання?
В.: Це завдання і справді складне, але необхідне і для замовників, і для нас. Світ розвивається таким чином, що потреба в подовженні гарантійного терміну зберігання продукції зростає. Ми постійно працюємо з виробниками над вирішенням цього питання. Це не однобока робота, вона повинна відбуватися за кооперації обох сторін. Ми надаємо пакувальний матеріал, а замовник, у свою чергу, тестує вже упаковану продукцію на своєму обладнанні або в незалежній лабораторії. Сьогодні це реально дуже актуальне питання, усі намагаються продовжити термін зберігання, не використовуючи при цьому якихось хімічних добавок, а досягаючи результату завдяки упаковці, яка захищає продукцію від зовнішнього впливу.

 

 

– Один із головних світових трендів – безпека довкілля. Він безпосередньо пов’язаний зі сферою, у якій ви працюєте. Яким чином «Татрафан» піклується про навколишнє середовище? Наскільки важливою для вашого підприємства є переробка відходів?
В.: У виробництві упаковки ми використовуємо гнучкі матеріали, які були виготовлені з вторинної сировини. Наш постачальник має відходи, які переробляє в гранули, наприклад, поліпропілену, необхідні для виробництва пакувальних матеріалів. Ми також співпрацюємо з компаніями, які купують у нас відходи, переробляють їх у гранули та потім використовують для виготовлення виробів, які не контактують з харчовими продуктами. Окрім цього, ми активно вивчаємо питання зменшення викидів вуглекислого газу в атмосферу. Один із способів це зробити – зворотний цикл використання технічної води, який ми запровадили на підприємстві. Із цією ж метою використовуємо навантажувачі, які працюють на електроенергії. Ми повністю перейшли на діодні лампи, регулярно проводимо озеленення території. Нарешті, у нас запроваджено оцінку екологічних ризиків методом FMEA.

 

– Розкажіть про інвестиції на підприємстві. Скільки коштів було вкладено в його розвиток та яким чином вони реалізуються?
Л.: Із 2017 р., коли компанія вийшла на ринок під назвою «Татрафан», було вкладено приблизно € 5 млн. У 2017-му ми залучили € 2,5 млн. За ці кошти було оновлено обладнання, у нас з’явилася сучасна друкарська машина на вісім кольорів, новий ламінатор та різальна й пакеторобна машина. У 2020–2021 рр. інвестували ще € 2,5 млн, що допомогло ще більше розширити парк обладнання. У «Татрафана» з’явилися можливості безсольвентного та сольвентного ламінування, нанесення холодного клею, вибіркового лаку та роботи з матеріалами, які потребують подальшої термічної обробки.

 

 

– Великі інвестиції – велика відповідальність перед інвесторами. Які завдання ставить перед собою компанія в контексті охоплення ринку та подальшого розвитку підприємства?
Л.: Ми прагнемо бути одним із найбільших виробників полімерної упаковки в Україні, входити у п’ятірку кращих без втрати якості та «гнучкості», зі збереженням індивідуального підходу до кожного клієнта. Так, як ми працюємо зараз. Ну й, звісно, забезпечити хороші прибутки для компанії.

 

 

– Редакція журналу «Упаковка» бажає компанії «Татрафан» досягти поставлених цілей, а її працівникам – покращувати свій професіоналізм та отримувати задоволення від того, що виготовляють безпечні, високоякісні матеріали та упаковку.

 

Детальніше щодо всіх питань:
ТОВ «Татрафан», Україна, м. Луцьк
+380332 78 59 99, +380332 78 81 78 (fax.)
www.tatrafan.ua
linkedin.com/company/tatrafan