Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ПАКУВАЛЬНИЙ СЕКТОР ТУРЕЧЧИНИ У 2024 році

21.03.2025

 

Пакувальний сектор, який є одним із провідних секторів Туреччини з позитивним сальдо зовнішньої торгівлі, завершив 2024 рік із позитивним прогнозом: експорт галузі зріс на 1% до $6,95 млрд, водночас імпорт скоротився на 7% до $4,26 млрд. Таким чином, у 2024 році профіцит зовнішньої торгівлі пакувальної промисловості зріс до $2,68 млрд, збільшившись на 19% порівняно з попереднім роком. Заявивши, що Туреччина є одним із найважливіших світових виробників упаковки та продовжує мати позитивне сальдо зовнішньої торгівлі в цьому секторі, Зекі Сарибекір (Zeki Sarıbekir), голова Асоціації виробників упаковки (ASD), сказав: «Ми залишили важкий 2024 рік позаду, але ми більше сподіваємося на 2025 рік. Наш сектор упаковки продовжуватиме працювати та створювати додану вартість для Туреччини».

 

Асоціація виробників упаковки оприлюднила дані щодо експорту та імпорту пакувальної галузі за 2024 рік. Минулого року експорт Туреччини становив $6,95 млрд. Збільшившись на 1% у вартості, експорт у кількісному вимірі знизився на 8% до 3,19 млн т. Імпорт галузі скоротився на 3% в кількісному вираженні (до 1,93 млн т) і на 7 % у вартісному вираженні (до $4,26 млрд).

 

Коли ми дивимося на загальні показники за типом упаковки, полімерна упаковка займає перше місце з часткою 64%, упаковка з паперу/картону/гофрокартону — на другому місці з 23%, металева упаковка — на третьому із часткою 9%, скляна упаковка — на четвертому із часткою 3%, а дерев’яна — на п’ятому місці із часткою 1%. У рейтингу країн за загальним обсягом експорту упаковки у 2023 році Сполучене Королівство посіло перше місце, Німеччина – друге, США – третє, Ірак – четверте та Італія – п’яте. До першої десятки також увійшли Франція, Румунія, рф, Іспанія та Греція.

 


«МИ ПОКЛАДАЄМО БІЛЬШІ НАДІЇ НА 2025 РІК»

 

Президент ASD Зекі Сарибекір зазначив, що хоча 2024 рік був важким для експорту, це був важливий успіх для пакувальної промисловості — пройти рік без будь-яких збитків. Заявивши, що вони вірять у швидке зростання сектора, особливо з другої половини 2025 року, із закінченням війни навколо Туреччини, Сарибекір сказав, що вони вбачають зростання в секторі багаторічним.

 

Сарібекір наголосив: «Як пакувальний сектор, ми продаємо продукцію в усьому світі, але найближчі ринки набагато важливіші для нас. Наразі ми експортуємо 70% нашої продукції до Європи, яка знаходиться поруч. Я вірю, що, зосередившись трохи більше на Європі та наших сусідах, ми досягнемо нашої цілі в $10 млрд до 2030 року. Закінчення війни між росією та Україною також створить для нас великі можливості. Крім того, Близький Схід, який стрімко розвивається, буде одним із наших важливих цільових ринків. Наш пакувальний сектор продовжуватиме працювати для Туреччини та створюватиме додану вартість».

 

Сарібекір також зазначив, що прикордонне регулювання викидів вуглецю, одне з найважливіших питань останнього періоду, може створити серйозну перевагу для пакувального сектора, який має дуже високу здатність адаптуватися до нових потреб галузі, таких як вуглецевий слід і стійкість, особливо на сусідніх ринках.

 

Джерело: ASD