Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

SHELF READY PACKAGING: ЯК ШОУБОКС ЗМЕНШУЄ ВИТРАТИ ТА ЗБІЛЬШУЄ ПРОДАЖІ

19.07.2024

Пандемія коронавірусу особливо чітко показала, наскільки важливою є гофрокартонна упаковка для щоденних поставок. У результаті поетапного втручання в економіку, спрямованого на захист здоров’я, багато споживачів усвідомили той факт, що вони завжди знайдуть великий вибір високоякісних свіжих продуктів харчування в супермаркетах. За цим стоїть складна торгова логістика, яка забезпечує потік товарів між компаніями-виробниками продуктів харчування та магазинами. Вирішальну роль тут відіграє надійна захисна транспортна упаковка з гофрокартону.

  

Компаньйон у ланцюжку поставок
При використанні в постачанні споживчих товарів гофрокартонна тара демонструє особливу універсальність. Сьогодні в основному використовуються дизайни, які спеціально відповідають вимогам ланцюга роздрібної торгівлі продуктами харчування, так звана Shelf Ready Packaging (SRP) або шоубокси. Зазвичай це стосується транспортної упаковки з двох частин, яка після видалення елемента кришки також служить полицею для таких товарів, як супи в пакетиках, чіпси або снеки. Таким чином обмежений простір на полиці використовується оптимально. SRP об’єднує продукти та сприяє чіткій та привабливій презентації. Їх конструкція забезпечує гарний огляд виробів і легке зняття. Вони можуть бути оформлені в привабливому фірмовому дизайні та передавати бажані рекламні повідомлення. Вони дають клієнтам швидку орієнтацію під час вибору товарів та діють як помічник у продажах.

 

Підрозділи SRP гарантують, що необхідні процеси відбуваються з економією часу та витрат на останніх кількох метрах ланцюга постачання аж до кошика споживача. Розкладати товари особливо легко для персоналу, коли замість окремих одиниць можна розміщувати цілі групи товарів. Упаковка сконструйована таким чином, щоб кришку та основу можна було легко відокремити одна від одної без інструментів. Вони майже завжди різного кольору.

 

Рекомендації забезпечують орієнтування
Щоб якнайкраще використовувати SRP, промисловість споживчих товарів і роздрібні організації в Європі кілька років тому вирішили застосувати скоординований підхід. Результатом є рекомендації щодо дій та інструменти аналізу для прийняття чіткого рішення щодо упаковки, яке обіцяє оптимальну ефективність і стимулювання продажів на полиці.

 

Наприклад, німецький GS1 формулює головні вимоги до упаковки у своїй публікації «Упаковка готова до полиць – практична упаковка для всього ланцюга поставок»: вони варіюються від легкої ідентифікації товарів, до легкого відкриття упаковки та зберігання товарів, для функції продажу та легкої переробки. За допомогою посібника пакувальні компанії та їхні роздрібні клієнти можуть оцінити, чи відповідають використовувані ними рішення вимогам.

 

Ті, хто відповідає за консультації щодо пакування в галузі виробництва гофрованого картону, знають, який SRP є правильним для якої мети. Окрім широкого спектру стандартизованих форматів, компанії, які виробляють шоубокси, також пропонують індивідуальні варіанти, які відповідають рекомендаціям GS1. Галузеві інновації також показують, що розробка упаковки активно підтримує поточні процеси технологічних змін.

 

Зосередження на оптимізації процесів і стимулюванні продажів
Наприклад, зростаюча кількість повністю автоматизованої логістики роздрібних складів вимагає, щоб пакувальну одиницю можна було підняти та перемістити зверху за допомогою «пилососа». Тому кришка та основа повинні бути міцно з’єднані, але їх можна легко відокремити однією рукою в місці продажу. І те, і інше досягається за допомогою нещодавно розробленого штекерного з’єднання, «системи (Un)-Lock-System» для стандартного SRP з гофрованого картону. Завдяки цьому рішенню компанія Mondi Eschenbach змогла переконати експертів і отримати престижні нагороди: перше місце в категорії транспортної упаковки на премії Corrugated Cardboard Innovation Prize 2018 і спеціальний приз за стійкість і категорію Transit на World Star Packaging Awards 2022.

 

Інша увага часто приділяється оптимізованій функції продажів. До них належать привабливі друковані зображення або з’єднання пакувального блоку з системами подачі на полиці, які гарантують, що в товарах немає прогалин і що продукт завжди знаходиться на передньому плані, готовий до продажу. Підтримка продажів особливо важлива для товарів, які рідко потрапляють у список покупок, наприклад кондитерських виробів. У дослідженні, проведеному Мангеймським інститутом ринкової психології (Institut für Marktpsychologie Mannheim - IFM) спільно з компанією з виробництва гофрованого картону, тестові закупівлі підтвердили ефект: якщо шоколадні батончики, желейні ведмедики тощо привабливо представлені в шоубоксах, ваш улюблений бренд знайдуть швидше. Друкована інформація про акції чи конкурси створює додаткові стимули до покупок.

 

Очікується подальше зростання
Експерти з роздрібної торгівлі переконані, що компанії, що займаються продажем споживчих товарів, і промисловість у всьому світі продовжуватимуть використовувати переваги зручної для роздрібної торгівлі упаковки. Американський інститут маркетингових досліджень Smithers очікує, що світовий ринок цієї категорії упаковки зросте з 60 мільярдів доларів у 2019 році до 77 мільярдів доларів до 2024 року. Інститут бачить зростаючу потребу в покращенні досвіду покупок та оптимізації процесів на всіх ринках глобалізованого світу. Shelf Ready Packaging робить це можливим.

 

Джерело: Verband der Wellpappen-Industrie