Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

УПАКОВКА ЯК ДРАЙВЕР ДЛЯ ПОЛІГРАФІЧНОЇ ТА ПАПЕРОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

29.03.2024

Томас Шіманн (Thomas Schiemann) – керуючий директор Асоціації поліграфічних та паперових технологій VDMA

 

Діджиталізація, демографічні зміни, зміна клімату – ці мегатренди також мають значний вплив на трансформацію поліграфічної та паперової промисловості. Однак папір і поліграфічна продукція, як і раніше, будуть потрібні й будуть використовуватися в багатьох сферах життя в найближчі десятиліття, тому в галузі є майбутнє. Центральну роль у цьому відіграє сталий розвиток. І це також є центральною темою спеціального форуму Touchpoint Sustainability на drupa 2024 у Дюссельдорфі.

 

Завдяки всебічному огляду галузі, різноманітним прикладам найкращих практик і різноманітному складу, Touchpoint Sustainability з 28 травня по 7 червня 2024 року як незалежний, нейтральний до компанії форум покаже, що вже є можливим сьогодні, куди рухається галузь і що сталий розвиток також має економічний сенс для компаній.

 

Високий тиск на зміни: цифровізація та сталий розвиток як рушійні сили

Поточні виклики та зростання вимог із боку кінцевих споживачів повинні бути задоволені інноваціями в машинобудуванні та інжинірингу. Це може створити нові бізнес-моделі, зменшити споживання енергії й матеріалів, а також знизити рівень помилок.

 

«У принципі, папір та упаковка продовжуватимуть відігравати центральну роль у житті людей. Однак існує величезний тиск на зміни, зумовлений насамперед двома факторами: цифровізацією та сталим розвитком», – пояснює Томас Шіманн, керуючий директор Асоціації друкарських та паперових технологій VDMA.

 

Протягом багатьох років цифровізація завдяки своєму зростанню дає змогу створювати нові рішення, які роблять процеси ефективнішими з погляду використання часу й ресурсів. Важливою тенденцією тут також є поступове вдосконалення аналогових систем, які безпосередньо конкурують із новими цифровими машинами. Машинне навчання та штучний інтелект також стимулюють автоматизацію та впливають на друк і пакувальну продукцію. Як наслідок, фактичні витрати на виробництво й друк знижуються, що дає компаніям, які інвестують у цю сферу, конкурентну перевагу.

 

Зосередьтеся на сталому розвитку

Другим ключовим драйвером трансформації галузі є тема сталого розвитку. Це стає дедалі важливішим фактором прийняття рішень для споживачів. Ось чому компанії в усьому світі все частіше інвестують у більш стійкі процеси та продукти.

 

Тут грають роль два аспекти. З одного боку, звичайно, необхідно враховувати конкретні очікування споживачів, щоб вижити на ринку в довгостроковій перспективі та зберегти або підвищити цінність власного бренду. З іншого боку, більш стійкі процеси й продукти зараз пропонують величезний потенціал, особливо в поєднанні з цифровими рішеннями, щоб зробити процеси економічно ефективнішими, оскільки йдеться переважно про проблему ефективності. Таким чином, паперова та поліграфічна промисловість вже рухаються в напрямі економіки замкненого циклу, в тому числі завдяки значній економії коштів, яка очікується в довгостроковій перспективі.

 

Роль галузі в цій стійкій трансформації також буде ключовою темою на спеціальному форумі Touchpoint Sustainability на drupa 2024.

 

«Галузь має хороші перспективи на майбутнє, але до неї потрібно готуватися. Навряд чи жодна інша тема не хвилює нас на drupa 2024 і в усій галузі машинобудування та рослинництва більше, ніж сталий розвиток – не лише з екологічної, але й з економічної точки зору. Тому ми раді, що завдяки Sustainability Touchpoint ми створили міжгалузеву платформу для діалогу, дискусій і передачі знань про майбутнє поліграфічної та паперової промисловості», — каже Томас Шіманн, який відповідає за цю точку взаємодії.


Спеціальний форум площею 400 м² на виставці, організований Асоціацією технологій друку й паперу VDMA, демонструє різноманітні приклади передового досвіду та інноваційні рішення для більшої екологічності по всьому ланцюжку створення вартості. Тут ключові гравці галузі представлять поточні рішення та ідеї на майбутнє за допомогою кейсів використання й різноманітної сценічної програми.

 

Галузеві прогнози та тенденції

Тож які прогнози для поліграфічної та паперової промисловості на тлі нинішніх мегатрендів і геополітичних потрясінь? Загалом галузь зростає.

 

Нещодавнє дослідження Smithers показує: попит зростає вже деякий час, і прогнози зростання хороші. Загалом Smithers очікує, що середньорічне зростання світової поліграфічної промисловості становитиме понад 2,1% протягом наступних п'яти років з поправкою на інфляцію після 1,1% за останні п'ять років. Очікується, що цей розвиток буде зумовлений насамперед сектором етикеток та упаковки, де зростання останніх років продовжиться, хоча вже не на тому самому рівні. В даний час на цей сектор припадає приблизно 60% світового ринку поліграфії.

 

Світове виробництво зростає

Загальне зростання світового ринку друкованих видань – навіть з урахуванням інфляції – має дещо прискоритися протягом наступних п'яти років порівняно з попередніми п’ятьма роками. Очікується, що середньорічний темп зростання (CAGR) збільшиться в усьому світі з 0,5% до 1,7%. Для Західної Європи Smithers очікує стабільний, майже незмінний розвиток. До 2028 року Азія, найбільший ринок, а також Африка зростатимуть поважними, середніми темпами в приблизно 3% на рік і, таким чином, продемонструють найвищі темпи зростання. У Північній Америці обсяг ринку, про який нещодавно повідомлялося як про незначне зниження, знову стабілізується. Ця оцінка підтверджується тим фактом, що більшість глобальних довгострокових інвестицій провідних брендів було здійснено, зокрема, в Азії.

 

Джерело: drupa