РИНОК ЕТИКЕТОК
17.07.2023
Що зайве: міні-пляшечки для шампуню чи наклейки на бананах? Комісія ЄС хоче заборонити «непотрібну упаковку» новим регламентом. Це також вплине на виробників етикеток. Інші нормативні акти ЄС, однак, підвищують попит на етикетки, наприклад, через те, що необхідно вказувати харчову цінність їжі, енергоспоживання електричних приладів або небезпеку хімічних речовин. Компанія Ceresana ретельно проаналізувала ринок етикеток у 21 європейській країні: очікується, що до 2032 року споживання паперових і полімерних етикеток у Європі зростатиме приблизно на 1,5% на рік.
Етикетки на біологічній основі для упаковки на біологічній основі
Загальна площа дрібних етикеток і наклейок становить мільйони квадратних метрів. Оскільки екологічно чиста упаковка користується дедалі більшим попитом, етикетки, виготовлені з біологічно розкладаних або матеріалів придатних до переробки, таких як етикетки з біополімерів, можуть досягти особливо високих результатів у поєднанні з біологічними клеями. Любителям вина та пива зазвичай не варто хвилюватися з цього приводу: етикетки для багаторазових пляшок традиційно виготовляються з паперу та прикріплюються миючим крохмальним або казеїновим клеєм. Однак наразі частка ринку клеєної етикетки зменшується. Високий рівень інфляції турбує багатьох споживачів. Зараз найбільш динамічно розвивається сектор «косметика та фармацевтика», який споживає все більше полімерних етикеток. У виробництві етикеток з термозбіжної плівки (усаджувальних і еластичних рукавів) суперечливий полімер ПВХ все частіше замінюється на ПЕТ. Попит зростає, зокрема, на PET-G, модифікований гліколем.
Етикетки стають розумними та балакучими
QR-коди, мітки RFID і комунікація ближнього поля (мітки NFC): етикетки все більше стають такими ж «розумними», як того вимагає цифровізація та Інтернет речей. Розумні етикетки можуть обмінюватися даними зі смартфонами чи іншими пристроями: етикетки повідомляють про термін придатності продуктів або іншу важливу інформацію про вміст упаковки; вони роблять ланцюги поставок прозорими та забезпечують захист від підробок і відстеження. Проте найбільше зростання спостерігається у формі етикеток (IML), які споживачі зазвичай взагалі не сприймають як етикетки: надруковану плівку вставляють у форму, наприклад, для стаканчиків для морозива, а потім вводять рідкий полімер – після затвердіння етикетка та упаковка утворюють єдине ціле. Під час процесу IML етикетку не потрібно наклеювати окремо. Упаковка створюється за один окремий етап виробництва. Етикетку та упаковку також можна переробити, оскільки вони виготовлені з одного полімеру, як правило, поліпропілену або поліетилену HDPE. Дослідники ринку в Ceresana очікують, що попит на IML етикетки зростатиме приблизно на 2,4% на рік по всій Європі.
Поточне дослідження ринку Ceresana «Етикетки – Європа»:
У розділі 1 представлено споживання етикеток, а також доходи, отримані від етикеток. Прогнози ринку зроблені до 2032 року. Дані про споживання етикеток розбиті за сферами застосування, різними типами етикеток і матеріалами:
- Папір
- Поліетилен
- Поліпропілен
- ПВХ
- ПЕТ
- Інші полімери.
Розділ 2 розглядає відповідні загальні доходи та споживання різних типів етикеток для 21 європейської країни, у кожному випадку диференційовано для паперових і полімерних етикеток.
Розрізняють різні сфери застосування етикеток. Для цього основні категорії розбиті на окремі підкатегорії: у випадку напоїв, наприклад, вино, пиво, вода та лимонади розглядаються окремо; у випадку харчових продуктів, наприклад, виділяють фрукти, овочі, хлібобулочні вироби, молочні продукти та консерви. Також враховуються споживачі косметики, фармацевтики та інших товарів. З точки зору типів етикеток, розрізняють ці типи, також окремо для паперу та полімерів:
- Самоклеючі етикетки
- Наклеєні етикетки
- Термоусаджувальні етикетки
- IML етикетки
- Інші етикетки.
Розділ 3 містить корисні профілі компаній найважливіших виробників етикеток, чітко впорядковані відповідно до контактної інформації, доходів, прибутку, асортименту продукції, виробничих потужностей, короткого профілю, а також типів продукції та сфер застосування. Детальні профілі надають 68 виробників, таких як Ahlstrom Group, Amcor Ltd., CCL Label, Inc., Dow Inc., Essentra Plc., Fuji Seal International, Inc., Huhtamaki Oyi, Mondi plc, Westrock Company та Zebra Technologies.
Джерело: Ceresana