Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

ФРАНЦІЯ ВВОДИТЬ ОБОВ’ЯЗКОВЕ МАРКУВАННЯ ДЛЯ ОМАНЛИВОЇ УПАКОВКИ

23.07.2024

Захисники прав споживачів закликають до кращого захисту від прихованого підвищення цін у супермаркетах. Нинішній випадок полягає в тому, що ритейлерам у Франції з 1 липня довелося вказувати на таку оманливу упаковку на полиці.


У Франції роздрібні торговці продуктами харчування з 1 липня зобов’язані маркувати оманливу упаковку позначкою на полиці. Редуфляція (складається з термінів «редукція» та «інфляція») – так французи називають практику, при якій вміст упаковки зменшується, а ціна залишається незмінною або підвищується. За даними міністерства економіки, такі дії не заборонені, але наштовхуються на жорстку критику, оскільки майже не помічаються споживачами під час покупок.

 

Тепер у Франції обов’язковим протягом двох місяців після зміни розміру упаковки є повідомлення на полиці із зазначенням того, як змінилася кількість в упаковці та ціна. Правило поширюється на харчові та непродовольчі товари, незалежно від того, є вони брендами чи власними торговими марками.

 

Маркування оманливої упаковки також є і в Німеччині

У Німеччині це явище називається «шрінкфляція», у Франції – «редуфляція»: кількість продукту зменшується, але ціна залишається високою. Французькі ритейлери тепер повинні маркувати таку оманливу упаковку.

 

У Німеччині також захисники прав споживачів закликають виробників маркувати упаковку попередженнями, якщо продукту міститься менше, а ціна залишилася або навіть зросла, чи змінився склад. Федерація німецьких організацій споживачів (vzbv) і Гамбурзький центр консультування споживачів закликали федеральний уряд також регулювати оманливу упаковку в країні.

 

 

Ця практика не заборонена, але вона завдає клопоту. За словами захисників прав споживачів, постачальники роблять свою продукцію дорожчою, продаючи менше вмісту в переважно знайомих упаковках. Споживачам часто важко розпізнати таке приховане підвищення ціни під час покупок.


«Споживачі повинні вміти розпізнавати оманливу упаковку з першого погляду під час купівлі. Продукція зі зміненим складом або меншої кількості в упаковці за тією самою або вищою ціною повинна маркуватися попередженням не менше, ніж шість місяців».

Рамона Поп (Ramona Pop), член правління vzbv

 

Із погляду vzbv і Гамбурзького центру консультування споживачів, федеральний уряд повинен краще захищати споживачів від прихованого підвищення цін у супермаркетах. Гамбурзький центр консультування споживачів уже багато років веде список оманливих упаковок. У 2023 році було зареєстровано найбільшу на сьогодні кількість оманливих упаковок: понад 100 опублікованих прикладів. У 2024 році також з’являється велика кількість скарг. Серед оманливої упаковки є приклади як «шрінкфляції» (зміна вмісту, при цьому ціна залишається колишньою або зростає), так і «скімпфляції» (заміна якісних інгредієнтів на дешевші).

 

«Багато людей не помічають, коли тягнуться до оманливої упаковки під час щоденних покупок. Зменшена кількість продукції за тією ж ціною часто помітна не відразу. Ще складніше споживачам розпізнати, коли виробники замінюють якісні інгредієнти на неякісні. Обурення народу величезне».