Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

Звернення Європейських Асоціацій

21.07.2020

Напередодні засідання Європейської ради (17-18 липня 2020) 43 Європейські асоціації, що представляють пакувальну індустрію континенту, виробництво продуктів харчування, косметики, напоїв, власників брендів, торгових мереж, сортувальників і переробників відходів опублікували спільну заяву.


«Липень 2020 року

Ряд країн-членів ЄС запровадили або розглядають можливість запровадження систем оподаткування виробництва певних пакувальних матеріалів та товарів у сфері їх застосування. Паралельно Європейська рада обговорює запровадження загальносоюзного збору на період 2021-2027 років за відходи полімерної упаковки, які не переробляється. Цей збір може бути включений у нові схеми оподаткування на національному рівні.


Організації, що нижче підписалися повністю підтримують цілі політики, які встановлені в Європейській "Зеленій Угоді", щоб гарантувати, що вся упаковка може бути повторно використана або перероблена до 2030 року. Для досягнення цих цілей потрібні значні інвестиції з боку виробників та державних органів. Однак ми стурбовані можливим запровадженням нових або додаткових фіскальних заходів щодо упаковки. Ми твердо віримо, що подальші фіскальні заходи не є найефективнішим інструментом стимулювання інновацій та інвестицій, необхідних для досягнення запланованих цілей політики «Зеленої Угоди».


Фіскальні заходи щодо пакувальних матеріалів та товарів у сфері їх застосування, будь то на національному рівні чи на рівні ЄС зменшать виділення доходів для впровадження технологій та інфраструктури поводження з відходами, та ризикують перешкоджати зусиллям національних органів влади рухатися до справді кругової економіки та вдосконалювати системи поводження з відходами по всій Європі. За відсутності прибуткового доходу немає гарантії, що ресурси, зібрані за допомогою таких фіскальних інструментів, будуть реінвестовані в кращу інфраструктуру збору, сортування та утилізації, необхідну для збільшення кількості тари, яка ефективно перероблюються.


Якщо ЄС запровадить збір з відходів полімерної упаковки, що не перероблюються, організації, що підписали дане звернення закликають реінвестувати бюджет, рівний очікуваним доходам, щоб підтримати циркулярність упаковки, включаючи вдосконалення технологій утилізації та інфраструктури поводження з відходами на національному рівні. Це можна зробити через запровадження додаткового та виділеного бюджетного рядка у MFF або у фонді «Next Generation EU».


Попередити відволікання інвестицій


Якщо врахувати фіскальні заходи щодо пакувальних матеріалів та товарів у сфері їх застосування, ретельне проєктування та калібрування буде суттєвим, щоб уникнути підриву здатності галузі продовжувати інвестувати у більш стійкі рішення щодо упаковки, технології переробки та відходи інфраструктури. Це вимагає врахування витрат, понесених користувачами упаковки внаслідок чинного законодавства, а також фінансових зобов'язань, пов'язаних з добровільними зобов'язаннями по всьому ланцюжку вартості тари. Користувачі упаковки вже сплачують плату за схеми розширеної відповідальності виробників (РВВ), які мають значно збільшитися, зокрема, відповідно до нових законодавчих вимог ЄС щодо відходів для посилення утилізації упаковки (екомодуляція плати за РВВ).


Підтримуйте циркулярність, захищаючи єдиний ринок


Якщо розглянути фіскальні заходи щодо стимулювання циркуляції пакувальних матеріалів та товарів у сфері їх застосування, вони повинні спрямовуватися на збільшення наявної високоякісної вторинної сировини по всьому ЄС за доступними цінами, що мають бути знову введені у ланцюжок вартості. Зокрема, вони повинні заохочувати та винагороджувати використання стійких матеріалів, наприклад, за допомогою регресивної шкали або винятку для вторинних матеріалів, що дозволяють користувачам упаковки закрити цикл циркулярності. Також важливо, щоб такі заходи були недискримінаційними та уникали перекручувань та фрагментації Єдиного ринку ЄС.»