Журнал

для виробників та споживачів тари і упаковки

Асоціація

пакувальників
україни

b2b

пошуковий портал
тари і упаковки

КОНКУРЕНЦІЯ НА РИНКУ ЛИТОЇ ТАРИ

24.02.2021

Події на ринку упаковки для яєць стрімко розвиваються. На початку лютого датська компанія Brødrene Hartmann A / S завершила покупку підрозділу ДП ГОТЕК з випуску литої тари в Желєзногорську. На підході – два нових виробництва в Україні.

 

За експертною думкою ми звернулися до Сергія Рудковського, який стояв біля витоків створення українського лідера упаковки для яєць – Житомирського картонного комбінату, а зараз очолює проеєкт Sem-technology який виробляє устаткування для упаковки для яєць.

 

Сергію Анатолійовичу, як вплине ця угода на ринок?
– Вона спричинить за собою досить серйозні зміни. У минулому році компанія Hartmann придбала індійського виробника, в цьому – купує одного з найбільших виробників в Росії. Це сигнал ринку про зростання обсягів виробництва.
Думаю, що Brødrene Hartmann буде нарощувати потужності нового заводу, копіювати європейські лінійки і випускати нову продукцію, збільшувати кількість виробничих ліній – зазвичай світові лідери набувають виробництва в інших країнах саме для цього.

 

Може статися, що ринок виявиться переповнений?
– Сьогодні відбувається трансформація, пов'язана з високим попитом на роздрібну упаковку для яєць і різким зниженням попиту на лотки, яким ринок уже переповнений.
Думаю, цей зростаючий попит Hartmann і планує перекрити за рахунок зростання потужностей.

 

Чи вважаєте, що це вплине на український ринок?
– Безумовно, тому що український споживач, як і білоруський, розташований досить близько, а цінова політика завжди враховується виробником.
Крім цього, слід взяти до уваги, що в Україні в цьому році запускають виробництво ще два виробники упаковки для яєць – Жидачівський ЦПК, який вже представив тестову партію на ринок, і Київський КПК, який анонсує запуск влітку цього року. Ринок в Україні одномоментно наповнюється виробниками.
Це, безумовно, призведе до надмірної пропозиції, і виграють виробники яйця. В цілому це позитивний сигнал для споживача.
Також я б порекомендував поговорити з колегами з ВАТ Зеленоборське – рік тому вони анонсували, що розширюють виробництво на одну лінію.
Якщо скласти ці потужності, вийде дуже великий обсяг упаковки. Виробництво яєць в такій кількості не виросло і навряд чи виросте. Також це надасть додатковий тиск на сировинний ринок.
Виробники будуть конкурувати, і, швидше за все не тільки ціною, але і різними типами форм для лиття упаковки, будуть шукати нові рішення.

 

Поява цих підприємств якось вплине на Ваш бізнес?
– Сьогодні я представляю проєкт Sem Technology, одна з місій якого – виробництво форм, основного і периферійного обладнання для підприємств з випуску упаковки для яєць.
В результаті останніх змін кількість наших клієнтів на обладнання повинно вирости.
На сьогоднішній день ми можемо запропонувати будь-який тип форм для теперішніх та майбутніх виробників упаковки для яєць.

 

Інша тара з пульперкартона вже користується попитом на ринку?
– На жаль, поки попит на ці види продукції все ще на низькому рівні. Обсяг виробництва упаковки для яєць перевершує його в десятки, а то і сотні разів ...

 

 

Євген Саванец, директор ВАТ Зеленоборське (сел. Зелений Бор, Мінська обл., Республіка Білорусь):
– Brødrene Hartmann не зупиняться на існуючих обсягах виробництва в Желєзногорську і будуть їх нарощувати, просуваючи широку лінійку роздрібної упаковки.
Уже сьогодні ГОТЕК виробляє близько 17 млн од. 10-місцевої упаковки для яєць в місяць, закриваючи потреби білоруського ринку (з 1 січня 2021 року в Білорусі введена заборона на використання полімерного посуду і контейнерів, в т.ч., для яєць). Далі буде більше.
Для нашого підприємства це не дуже привабливо, тому що російські компанії беруть участь в тендерах білоруських птахофабрик, а вартість енергоносіїв в Білорусі вище, ніж в Росії.
Технології нашого підприємства (литу тару виробляють дві лінії, одна з яких – Hartmann R-560) не пристосована для випуску роздрібної упаковки, ми виробляємо лотки та ін. оптову упаковку для яєць об'ємом до 5,5 млн од. у місяць.
Устаткування для випуску роздрібної упаковки плануємо придбати тільки до 2023-2025 рр.