Класична, посткласична та модерністська типографіка в пакованнях
Т.О. Божко, к.мист.
03.04.2025
Розглядаючи типографіку в пакованнях, варто насамперед пам’ятати, що паковання недаремно називають «мовчазним продавцем», оскільки воно здатне надавати відповіді на всі питання споживача щодо назви й властивостей товару, його складу, дати виготовлення, термінів зберігання тощо. І оскільки вся ця комунікативна функція паковань здійснюється через впровадження шрифтів та шрифтових блоків, природно припустити, що комунікативна структура паковань може бути втіленою тільки за допомогою літерно-комунікативних елементів. Іншими словами, що саме ці елементи можуть і повинні виконувати функцію семантичної домінанти й перебирати на себе увагу споживача.
Також, пам’ятаючи про ефект «інформаційного перевантаження» та «інформаційного забруднення», який згадується в публікаціях, присвячених проблемам візуальної мови графічного дизайну України, зокрема в О. Гладун [1], варто всі зображальні елементи в складі паковань та етикеткової продукції розглядати лише як доповнення до типографічних рішень, яке сприяє виділенню та диференціації товарів різних виробників та реалізується за рахунок мінімізації кількості комунікативних елементів.
Для ознайомлення з даним матеріалом потрібно передплатити журнал